Ad Pouze 10 procent lidí má telefon jen na volání.
- ono to je celkem dost, každý desátý.
Patřím mezi takové, a neustále mne přesvědčují, že jsem exot a musím přeci v telefonu mít bankovnictví, e-mail,appky do obchodů, webový prohlížeč, WhatsApp, Telegram, Instagram... - a že je musím potřebovat.
A do toho mi operátor neustále spolu s cenou navyšuje objem dat, byť moje spotřeba je nic.
Tohle nenávidím... akorát z opačné strany :) Nějaké GSM hlasové služby jsou úplně to poslední, co mě na mobilu zajímá. Hlasové služby a SMS mívám u operátora zablokované a používám jen data.
Bohužel v čr neexistuje normální neokrádací nabídka - k rozumným datům si prostě vždy musím koupit gigantický balík desítek minut GSM hovorů a SMS, přičemž moje spotřeba těchto služeb za poseldních 5 let je nula minut a nula SMS.
Soudím, že takových, jako vy, bude zhruba stejně, jako takových, jako já - tedy kolem 10 %. To by znamenalo, že skoro pětina lidí používá služby výrazně asymetricky a uvítala by tarif, kde je ta nevyužívaná složka zastoupená jen minimálně.
Jenže: operátoři nemají zájem poskytovat služby tak, aby vyhovovaly zákazníkům. Oni mají zájem prodávat za co nejvíce peněz co nejméně služeb, které potřebujete, ale klidně k tomu přibalí balík takových, které nevyužíváte, protože tím nevyužíváním jim fakticky nerostou náklady, a je to pro ně zadarmo. Podle jejich marketingových oddělení prostě vypadá lépe, když zdražení vykompenzujete přidáním dalších pár stovek mega dat k telefonovacímu tarifu, případně neomezeného volání k datovému tarifu.