Může mi někdo zkusit racionálně vysvětlit, jak se nějaký start-up dostane k soukromým, citlivým údajům (byť anonymizovaným) od karetních společností či bankovních institucí - aby měl vůbec co analyzovat?!!!
co je mi známo, tak všechny zainteresované strany jsou komerční subjekty, na něž se nevztahuje zákon o svobodném přístupu k informacím.. tak co sakra nějaký start-up mohl mít za podklady, aby vůbec něco analyzoval? Vyznívá mi to jako velmi podnětný podnět pro UOOU.
banky a obchody tyhle informace prodávají. Nejspíš mají k dispozici klasickou sadu dat: vyhvězdičkované číslo karty, ID z věrnostní karty (k tomu často i seznam zboží, viz podmínky věrnostních karet), zaplacenou částku, ID terminálu, adresu pobočky (z ní odvodí druh zboží/služby) a obchodní název prodejce. Tomuhle se říká "anonymizované údaje".
Pokud to spojím s daty od operátů (také je prodávají) a sbírám to nějakou dobu, mám dokonalý přehled o kupujících, tyhle přehledy by už měly odpovídat osobním údajům podle GDPR, ale zatím se to moc neřeší.