Nulová marže - už když jsem to slyšel prvně, tak jsem to považoval za nehorázný vtip. A co jako čekaj? Že si všichni sednou nazadel z toho, že můžou za svoje prodávat známky se ztrátou?
V normálním světě mi někdo říct: "dobrý den, chtěl bych, abyste prodával moje zboží a nic vám za to nedám", tak na to existuje jen jedna odpověď: "prosím, zavřete dveře zvenčí...
myslím si, že by možná lidi o to i zájem měli, i s minimální marží (s nulovou asi ne), ale pokud neexisstuje veřejné API, tak se dá pochopil, že nechtějí / nemohou implementovat. Blbé na tom všem je to, že rozšíření e-shopů může znamenat práci programátorů a ti to dělat zadarmo nebudou, takže se neí čemu divit, že se do implementace nikdo nehrne.
Na druhou stranu, když vidím, že státní IT postavilo e-shop na WordPressu, tak bych raději ani nechtěl vidět API a jeho bezpečnost.
To není otázka dělání na poslední chvíli, to je čistě praktická úvaha. Mám-li dálniční známku na rok 2020, pak nemá smysl novou kupovat s platností začínající dříve než 1.2. A i když si ji můžu koupit už teď, proč bych se zbytečně zbavoval 1500 Kč skoro o dva měsíce dřív než musím, pokud jde o e-shop, kde to klidně můžu udělat až 31.1.? Výjimkou může být OSVČ bez účetnictví (s daňovou evidencí), kde se může někomu hodit mít ji ve výdajích už letos a ne až v roce 2021.
OK, jako cynik budu raději počítat s tím, že 31.1. jim ten e-shop lehne znovu (nebo ho "preventivně vypnou", aby nelehnul, což je pro zákazníka tak nějak jedno) a koupím si ji trochu dřív. Ale určitě nebudu zbytečně platit už teď.
Pomalý nárůst zájmu se dal očekávat: pokud vím, nové dálniční známky platí "365 dní od data", takže kdo má platnou "letošní", nebude plýtvat měsíc, když stará platí do konce ledna. Sice je možné dát si platnost "od 1. února", ale na to je dva měsíce čas, tak proč to zkoušet hned první den... (Leda ze zvědavosti: "Hele, vono jim to ani nefunguje!")
Kdo jiný, než daňový poplatníci. Ono ve státní sféře je úplně jedno, protože ty peníze se stejně spálí, nikde nejsou schopni ušetřit. Hlavně to podávají jka chtějí, aby to vypadalo hezky. Jestli se nepletu, tak ta firma, která to měl a dělat původně, říkala cenu za komplet řešení i roční podporou. Včera se řeklo, že se ušetřilo a že to stálo 300M, ale už tam nejsou započítány další výdaje, které s tím budou...
Nehledě na to, že za tyhle prachy bych opravdu čekal, že to bude vlastní řešení, ale mistři použili WordPress, který je děravý jak cedník. No, holt státní IT...
A může mi někdo konečně vysvětlit, co je špatného na WordPressu? Pro vytvoření stránek s informacemi o dálničních známkách to bohatě stačí. Není potřeba vymýšlet kolo. Navíc ty produkční stránky jsou statická kopie, takže těžko se tam někdo nabourá. Samotný formulář na objednání známek je nějaká react aplikace, postavená vedle toho.
Worpdress se až na výjimky aktualizuje sám, dnes už umí automaticky aktualizovat i pluginy, ale ano, pokud web necháte ležet ladem a nebudete se o něj několik let vůbec starat, tak se může nějaká zranitelnost objevit, ale jinak není WP nic nebezpečného.
Na WP pokud vím běží web Bílého domu a i když zobrazuje jen informace, tak ten web lze považovat za kritickou infrastrukturu.
Nicméně, ten web byl postaven na WP, ale podle všeho na něm neběží, jde o statické stránky a jedinou online záležitostí je pak ten objednávací formulář, který je ale postaven na míru.
3. 12. 2020, 09:53 editováno autorem komentáře
Když se nebudu dívat na to, jak je to napsané, což chápu, že hodně lidí asi nezajímá, tak je to děravé jak cedník. A pokud nebudete aktualizovat, což 90% lidi nedělá, je jen otázkou času, kdy vám WP někdo hackne.
Takže odpověď na otázku: Špatně je bezpěčnost, ta prostě ve WP neexistuje.
Když už chtěli použít nějaký openSource, tak mohli třeba použít Drupal, který má bezpečnostní prověrky.