Ano, dělá to každý druhý podnikatel... a pak se hrozně rozčiluje, když je označen za parazita. :P
Kdo systematicky vyvádí peníze do zahraničí, ten plánovitě škodí této zemi. A kdo plánovitě škodí této zemi, ten z morálního hlediska není Čechem, byť by se třeba i narodil jako Zavoral.
To mate tak, ti inteligentnejsi, kterych je rekneme do 20% tam nenakupuji, z ruznych duvodu - at uz na zaklade zkusenosti, nebo protoze je irituje reklama ... a to zbyle stado si ani neumi overit, ze prakticky cokoli lze jinde koupit bezne o 10, ale i o 30% levneji.
Nadto solidni prodejce musite hledat opravdu se svickou a lupou.
Ne, nemohu se ztotožnit s tím, že každý, co tam nakupuje, je blbec nebo ovce. Už kvůli tomu, že tam občas nakoupím sám:) Jak tady čtu, tak asi překvapivě, hlavně kvůli poměrně snazšímu vracení zboží a reklamacím. Z logiky věci každý obchod bude znesnadňovat reklamace, nevím, jestli existuje obchod, který je uznává bez problémů, ale Alza pokud vím patří k těm slušnějším, tedy spíš méně vychcaným.
Ne, prakticky cokoliv na co jsem se před nákupem díval, tedy alespoň z běžné počítačové elektroniky, tam má zhruba stejnou cenu jako řekněme solidní konkurence. Většinou se vyskytne nějaký malý obchodník, který má konkrétní zboží levnější, což je ale vyváženo neznámým přístupem k prodeji, reklamacím, vracení.
To nic nemění na tom, že marketing Alzy nepůsobí příliš důvěryhodně. Ať už jde o zeleného skřeta, nebo takovéto kontroverzní akce.
zpravidla má alza předražené vše a není těžké si to ověřit pokud jste jako jejich klient nezapoměl že existuje něco jako zbozi.cz a heureka.cz ktere umi velmi spolehlive oznacit ktere obchody jsou a ktere nejsou duveryhodne a to i v radach tech mensich diky recenzim klientů kteří tam nakoupili nebo s nimi řešili reklamace. Alza před tímto hodnocením z heureky zbaběle utekla a už jen to je dobrý argument alzáka bojkotovat neřadit se mezi ty kteří si nechají klidně i s*** na hlavu aniž by se rozhoupali k odporu.
Já před cca 5 až 10 lety nakupoval hodně věcí i pro firmu. Ceny jsme porovnávali z několika eShopů i od velkoobchodu. Alza na tom nebyla dobře, ale ani výrazně špatně. Takže třebas u PC poskládaného z komponent za celkem cca 50 tisíc Kč by se tím, že by se jich tři čtvrtiny nakoupily jinde, dalo ušetřit kolem 2 tisíc Kč. Ten zbytek byl naopak na Alze nejlevnější, takže koupit to jinde celé by ve výsledku znamenalo zdražení.
Trochu jiné to bude pro jiné produkty. Obzvláště ty levnější věci tam mají hodně drahé. Pokud kupujete jen jednu věc, co u nich stojí 300Kč a jinde 220Kč, tak je rozdíl značně viditelný.
A ještě kapitola sama pro sebe jsou alternativy. To máte dvě položky co jsou prakticky stejné, třebas RAM - stejná technologie, stejná kapacita, stejné časování, stejný výrobce, ale jedna stojí o polovinu víc než ta druhá. Pokud si tohle neohlídáte, tak se občas dostanete na hodně divoké ceny. Jak přesně jim tohle vzniká netuším, ale týká se to zejména "high end věcí", kde si asi připlácíte za design nebo jiný chladič apod. Někdy mi přišlo, že si prostě připlácíte jen za červenou barvu potisku.
Zda se to za poslední 3 roky změnilo nevím. Já u nich po změně zaměstnavatele už moc nenakupoval a po zkušenosti z minulého roku (zboží údajně skladem, nápisy "dnes už zakoupilo 36 zákazníků", "skladem na pobočce", ale přesto ho nebyli schopni dodat a jen řadu dní dokola opakovali "vyčkejte na zaslání SMS o tom, že si zboží můžete vyzvednout") jsem tam už nenakoupil.
Od té doby co v televizi a rádiu řve ta jejich uřvaná zelená obluda, tak k nim mám ukrutný odpor, předtím mě jen nezajímali. Ta reklama trhá uši, je neskutečně stupidní a nejpitomější ze všech co jsem kdy viděl. Chtěl jsem jim to napsat, ale v kontaktech na tohle téma nemají vhodnou kolonku :-)
Proč si myslíte, že ta reklama zjevně funguje? Možná, že kdyby opravdu fungovala, tak jsou druhým Amazonem. Samozřejmě nemáme k dispozici čísla, takže je to jen teoretická diskuse, ale řekl bych, že Alza se svým strašným maskotem má sice výraznou reklamu, takže všichni značku znají, ale nevzbuzuje v lidech pozitivní vztah k té značce. Já v ní taky nakupuji, ale fakt nerad :-). Tedy musí silně převládat osobní profit (výrazně dobrá cena, rychle dostupné zboží), abych u nich nakoupil. Pokud ale je nabídka srovnatelná s konkurencí, tak u nich nenakoupím, protože je nesnáším (podprahově slyším toho křiklouna a dostávám tik).
Vždyť Alza je jako Amazon. Mezi tržbami Alzy a ostatních českých e-shopů je podobně propastný rozdíl jako mezi Amazonem a ostatními americkými e-shopy. Mimochodem k té povědomosti o značce Alza a jejím vnímání existuje celkem zajímavá diplomová práce: https://vskp.vse.cz/31197_vnimani_znacek_e_shopu_pri_nakupovani_na_internetu_ahodnoceni_znacky_alzacz
to v případě Alzy není tak snadné, jejich košík je vyloženě nepřehledný, u velká části položek je dlouhý seznam dodatečných služeb a teď mezi ty služby přibyla i další položka, která je ale automaticky vybraná.
Nedávno jsem kupoval pár běžných věcí a výpis košíku byl odhadem na 4 stránky na výšku. V tomhle něco kontrolovat je za trest.
eshopy běžně dělají to že vám doporučí přidat do košíku relevantní položku ale jen velmi ojediněle drzí obchodníci jako alza si dovolí vám to do košíku narvat rovnou v počtu kusů který oni laskavě uznají za vhodný. Tohle je agresivní obchodní praktika a není to v pořádku ať se to budete snažit trapně bagatelizovat sebevíc.
Tak to jsi asi nic rozbitého nereklamoval... já měl tu čest, čtyři měsíce starej tablet od Aceru na ALze převzat kreklamaci s popisem závady nenabíjí, na tabletu nejsou žádné známky poškození... A po 28 dnech přišla od Alzy přeposlaná zpráva z Acer servisu, že reklamaci zamítají z důvodu poškozeného USB konektoru s tím že je potřeba vyměnit základní desku jestli tedy souhlasím s placenou opravou... ihned volám do autorizovaného servisu, že odmítám takové (ne)vyřešení reklamace , ale moc jsem nepochodil prý nejsem účastníkem reklamačního řízení tím je Alza... takže jdu do Alzy tam na reklamacích jen pokývají hlavou, že mne chápou, že při předání tablet nejevil žádné známky poškození, ale že stím nic neudělají, když jim to autorizovaný servis nechce opravit tak co stím ? opravit nebo nefunkční vrátit... no tak požaduji opravu s tím, že nesouhlasím s tvrzením servisu o poškození uživatelem a opět čekám na opravu, když si jdu po XX dnech na SERVIS opravený vyzvednout chci taky tu původní údajně mnou poškozenou základní desku, na Alze chápou abych mohl nechat prošetřit oprávněnost neuznání reklamace u soudního znalce... Jenže Tablet mi hned nedají to musím NEJŘÍVE zaplatit opravu a jít si to vyzvednout na výdej OK... na výdeji dostanu jen tablet s novou deskou ta stará chybí jdu znovu na reklamace a ALza zas za nic nemůže to ten zlá atorizovaný Acer... no kašlu na to od Aceru už nikd nic nekoupím a nazdar bazar....
4.3.2018 jsem zakoupila u firmy Alza myčku nádobí.Zboží bylo dodáno 7.3.2018,poté jen rozbaleno a 15.3. reklamováno z důvodu nedoléhání dvířek na pravé straně.Dvířka nelícovala s vrchní částí.Reklamace byla uznána a emailem mi poslali dobropis k vyplacení.Problém nastává v ceně já jsem myčku koupila za 7490,.Kč a dobropisem mi vrací částku 6823,-Kč,to je rozdíl 667,-Kč.Na dotaz za co mi byly odečteny peníze mi operátor nebyl schopen odpovědět,prý nějaký administrativní poplatek,nebo za to,že jsem produkt již používala a víc prý neví.Rozhodně jsem s tímto nesouhlasila na své možnosti v tomto případě jsem se obrátila na ČOI.Poté jsem toto napsala na Alzu a byl mi okamžitě rozdíl dobropisem navrácen.U nich již kupovat nikdy nic nebudu.
Před lety jsem na Alze reklamoval nefunkční napájecí adaptér k notebooku. Pracovník na pobočce do protokolu uvedl, že je zboží bez fyzického poškození, tenkrát jsem ještě netušil jak to bylo důležité. Po pár dnech mi přišlo vyrozumění, že reklamace nebyla uznána z důvodu poškození kabelu (v příloze byla fotka kabelu, kde byl vidět hladký řez až na dráty) s nabídkou placené opravy. Požadovaná částka za opravu byla vyšší než cena nového adaptéru nabízeného na Alze. Následovala mailová korespondence s managery, kde už nešlo o adaptér za par stovek, ale o princip. Nakonec jsem nový adaptér dostal zdarma, ale musel jsem na pobočku stejně dvakrát, protože v první dodávce "zapomněli" přiložit jednu ze dvou částí adaptéru :-)
Po této zkušenosti jsem se si dal předsevzetí, že na Alze už nikdy nic nekoupím a dobře jsem udělal.
K Vašemu tabletu Acer bych dodal jen toto, že jsme tu měli za poslední dobu tři notebooky Acer a u dvou byl problém s USB porty. Na jednom nefungoval USB port, reklamace a výměna za nový. Na novém funguje, ale prozměnu je jaksi podivně zalomený dovnitř, jak kdyby byl poškozený. Zřejmě vadná montáž. Držim palce, já bych se nenechal a rozhodně bych neplatil za žádnou opravu.
Když odmítnu reklamaci, jsou povini mi vrátit původní zboží ve stavu stejném, tedy rozbitém.
Účastníci reklamace jste Vy a Alza, Vám je do servisu nic, ale Alza rozhoduje co bude, oprava, placená oprava, výměna zboží, vrácení peněz.
Pokud zaplatíte opravu, pak jste s řešením souhlasil a nemůžete už jít například k soudu.
Doporučuji se podívat na reklamační list, na kterém je uvedeno datum reklamace, co so zákazník přeje (např. vrácení peněz nebo výměna zboží, ..,samozřejmě nemusí být splněno, ale musí být uvedeno).
Pokud tam některá z položek chybí, pak jste ve výhodě a pokud od reklamace uplynulo více jak 30 dnů můžete žádat peníze po Alze zpět.
Hodně štěstí
Za to asi Alza opravdu nemůže, kdysi jsem reklamoval přímo u Acer servisu propadající se tlačítko u touchpadu a dopadlo to tak, že prý mechanicky poškozená klávesnice-placená oprava, ale tlačítko se propadalo dál. Tak jsem se taky zařekl, že Acer už nikdy. I když abych byl objektivní, kromě toho tlačítka NB funguje dodnes, cca 8r.
Mám podobnou zkušenost, oprava notebooku (politá klávesnice) trvala cca čtyři měsíce a kdybych tam každý týden nevolal a nezjišťoval situaci, tak by jim možná ještě teď ležel někde v deutschlandu zahrabanej v servisu... Za prodlení mi původně navíc slíbili 50% slevu, nicméně z cca. 3 500,- jsem nakonec dostal asi pětikilčo, no neberte to :)
srovnávat alzu a TSB opravdu nelze, TSB zůstala na cenových srovnávačkách a snaží se svými cenami skutečně konkurovat ostatním ehsopům, to už alza dávno nedělá ... TSB nikdy nepřihazovali do košíku něco co jste neobjednali, TSB je nesrovnatelně důvěryhodnější subjekt (a neotravuje ether uřvaným ufonem)
To je lež, kdo z konkurence Vám platí. Osobní odběr neplatíte, nakupuji několikrát do roka,několik let a nic v košíku jsem nikdy neměla jen nabídku dole, pod nákupem. Češi jenom ,,pindaj,, ale aby se bránily,pokud mají pravdu to je moc namáhavé. Lepší je pomlouvat a zvedat půltr v hospodě.
litoši zjevně u tebe alsa uspěla ve snaze nechat své klienty zapomenout na cenové srovnávačky ze kterých před lety utekli ... ty cenové srovnávačky poukazovaly na to že manipulovali s cenami před akcemi, tak aby to vlastně žádné akce nebyly, cenové srovnávačky alzu pravidelně řadily mezi ty nejdražší, takže to co píšete je skutečně naprostý nesmysl.
....... " když na alze je cena o 100 levnější " ...
Tak teď nevím,kdo by zasloužil pár přes h..ubu..
Jestli litoš,nebo jeho učitelka matematiky..
Pokud je něco o 100% levnější,tak výsledná cena = 0..
Takže mi tady chceš tvrdit,že na Alze rozdávají věci zdarma ?
..ty budeš asi hodně jednoduchej viď..
:-)
Office Vám to do košíku určitě nepřihodilo samo od sebe (office je volitelná položka, která je u každého notebook, zaškrtnutá), takže stačí před stisknutím tlačítka KOUPIT odškrtnout položku Office za 999kč na pravé straně Nad celkovou cenou. Stačí se jen dívat a ne bezhlavě klikat na tlačítka :)
Už od první poloviny roku běží A/B/C/D test, který má za cíl najít nejpohodlnější způsob ždímání zákazníků, což je k navyšování tržeb důležité nebo dokonce nutné a zároveň nejsou součástí současných praktik. V tomto případě došlo k individuálnímu pochybení a nyní trest upravujeme, tak aby si toho zákazníci příště nevšimli,“ odpověděl na dotaz serveru Lupa.cz ohledně přihazování nevyžádaného zboží Petr Kecal, obchodní ředitel Zla.cz.
Vždyť to ty dodatečné položky dává na výběr ještě před vložením daného zboží do košíku. Podle titulku to vypadá, jako kdyby to něco přidalo samo až po výběru a nebylo předem nikde zobrazeno, tak to ale není.
O tom jak "férová" je to praktika můžeme polemizovat, ale je to na první pohled viditelné a lze to hned odškrtnout. Že by IQ test?
IQ test pochopení čteného textu jsi nesplnil...
To zboží ti do košíku přidá hned jak klikneš na koupit a šup máš v košíku notebook a ktomu třeba office 365 za 999,-
Schválně jsem to teď otestoval a vypadá to ještě HŮŘ nejen že to (položka office přidaná alzou navíc) neni nijak zeleně zvírazněno ještě u toho chybí + - je tam jen počet ks ne jak u KUPOVANÉHO zboží nad tím... ano křížek pro vyhození z košíku zatím? nechybí.... Ale to je na přesdržku jako by vám u pokladny pokladní hodila na pás pár "drobností" co doporučuje a jasně můžete je z pásu sundat a vrátit do regálku... :D
Nemluvíte pravdu. Zkusil jsem ze zvědavosti objednat notebook a automaticky se do košíku vložily office. Zkoušel jsem třeba i myčku a vloží se vám automaticky i tablety.. zajímalo mě, jestli to tak doopravdy je a zkoušelo to více lidí v diskuzi. Zkuste si to taky. Na tomhle mi vadí, že i v tom košíku to není nějak zvýrazněné jako doporučený produkt ke zboží, ale prostě vám to k tomu přibalí a nazdar.
Fakt je, že každý by si měl zkontrolovat před potvrzením objednávky, co vlastně objednává a platí, nicméně férová a slušná tato praktika rozhodně není. proč má někdo cizí za mě rozhodovat, co potřebuji? Navíc existují lidé, kteří třeba kvůli nějakému svému hendikepu nebo vysokému věku tento podraz neodhalí a přijdou o peníze. Mám z toho pocit, že hlavně na takové tento způsob prodeje cílí - na lidi, kteří se neumí/nemůžou bránit. Je smutné, že alza se tímto sama dobrovolně řadí k podomním prodejcům energií, popřípadě organizátorům předváděcích akcí včetně jejich nechutných praktik. Má to zapotřebí..?
OK, všichni si zkontrolujme, co vlastně nakupujeme (co jest v košíku). Ale popravdě si myslím, že automatické přidávání zboží do košíku, aniž bych ho chtěl, je sprosté, neslušné, nehorázné! Ono totiž slušného člověka tak nějak ani nenapadne, že by se mohlo stát, že mu někdo něco do košíku jen tak "pro legraci" dal! Ukliknu se? Přidám do košíku omylem něco já osobně? Nepřekontroluju to? Rovnou to objednám? OK, moje blbost, já jsem udělal chybu, já si ponesu následky! Ale promiňte, být jakožto zákazník zodpovědný za to, že shop udělá podvod v podobě "přihodíme, třeba si nevšimne"? Jako to myslíte vážně?
Velevážený velkořediteli zeleného z*rda!
Protože u Vás nakupuji předpokládám, že také rád nakupujete - přijměte prosím 10 balík mých h@ven. Faktura přiložena, splatnost 14dní. V případě že balík nechcete jděte si přečíst vývěsku zavřenou v registračce ve sklepě na záchodě a na základě reklamačního postupu v ní uvedeného objednávku zrušte. Další zásilku h@ven odesílám hned zítra a jsem zvědav, zda se Vám bude také líbit.
Dobrou chuť...
Tohle si snad nokdTohle si snad nikdo nemůže dovolit. To jako půjdu po supermarketu, budu si přidávat zboží do košíku a za mnou půjde prodavačka a bude mi tam přihazovat další zboží s odůvodněním, že si myslela, že jsem dané zboží přehlédl, ale jistě jsem si ho chtěl koupit. Můj košík, moje rozhodnutí co si vyberu a do něj si přihodím. Tohle si Alza u ČOI a ani před soudem neobhájí. Navíc to není nijak zvýrazněné ba naopak, já jsem si takovou funkci sám neaktivoval a dárky ty mají být přeci zdarma.o nemůže dovolit
Taky to mám z práce do Alzy asi 10 minut pěšky, ale ještě jsem tam nic nikdy nekoupil.
1) Pokud to počká -> sloučení víc objednávek (např. vyberu poslední inkoust do tiskárny - doplním při další objednávce). Nemusím tam lítat každý den.
2) Pokud je to nad 500, mám u konkurence dopravu až do baráku zdarma a nemusím ani prošoupávat boty, ani platit za doručení na prodejnu.
3) Pokud to spěchá, tak se holt zastavím od konkurence. Například CZC je o dvě minuty dál, takže rozdíl je zanedbatelný.
Hlavní je nekrmit skřety a neposílat prachy na Kypr, pokud nemusíš.
Tak účet u Alzy jsem již smazal, s tím přihazováním mně taky pěkně štvali, ale když si člověk dá pozor, tak se toho jde zbavit. Mně definitivně nakrkli s tím, že mi rozdělovali vícekusovou zásilku tak, že mi to budou posílat postupně z jejich různých skladů a já budu platit vícekrát poštovné a běhat několikrát pro balíčky na poštu, o což jsem pochopitelně nestál a chtěl jsem jednu zásilku třeba až za 3 dny. Tahle jejich "skvělá služba" nešla u objedávky nijak zrušit. Tak jsem zrušil komplet objednávku, zálohoval faktury, zrušil celý účet a nakoupil jinde.
S tím mám taky zkušenost. A pak další s dopravcema, třeba s poštou. Zvolím dodání na pobočku pošty kvůli tomu ze me otravuji ppl a další v mnou nevhodném čase a nakonec me pak pošta udělá to samy. Jednou to hodí na postu jindy me otravuji doma. Než začlo ppl slibovalo dodání ve vhodném čase zákazníka. Dodání na postu neznamená vždy to same.
budu asi vyjímka, rozumím důvodům, člověk si koupí nějakou věc (notebook) a chce ho rovnou plnohodnotně používat, tj. myš, klávesnice, office (čekám ho tam), domu ho přinesu a zapnu, super, tohle Alze nelze vyčítat.
Bohužel způsob jakým to dělají je šílený, místo, aby teda udělali předkonfigurovaný balíček notebook + myš + office a ve výpisu ho měli za celkovou cenu (funguje to tak u foťáků a set objektivů s pouzdrem, sd kartou a vším ostatním), tak raději ukazují ve výpisu cenu základ, ale do košíku přihodí vše ostatní a zamaskují to v nepřehledném výpisu. To je naprostá sviňárna.
Tvořit balíčky notebooku, myši a office je ale za mě pěkné řešení a chápu ho, mají ale také uvádět cenu za celý balíček a ne to takhle rozmnožit.
Na jaře, když to testovali s tím měli dalěí průser. Firemně objednáváme po telefonu přes jejich obchodníky (ceny jsou úplně jiné), na jaře se objednávalo 40 monitorů za smluvní cenu, slečna to na telefonu potvrdila vč. ceny, přišla zásilka, do emailu faktura a co nevidíme, k monitorům se objevily hdmi kabely navíc, které nám samozřejmě zaúčtovali, což je problém. Očividně ten systém je tak super přehledný, že i jejich lidi se umí splést a nevšimnout si toho. Kdoví jak teď tohle funguje s firemními nákupy přes obchodníky, nevíte někdo?
Kosík je ještě dobrej, to si je třeba taky pak zkontrolovat fakturku jestli tam je vůbec záruka 24 měsíců jak je běžné, oni raději ani délku záruky u produktu s hodně zajímavou cenou nepíšou a pak ve faktuře najednou záruka 12 měsíců, naštěstí to v mém případě byl produkt který má u výrobce po registraci 36 měsíců kompletní záruku a s tím jsem i počítal, jestli budu reklamovat,tak u výrobce a ne přes tyhle ...
Další věcí je ta jejich vychytávka prodloužené záruky za peníze i u produktů které mají standartně 3 , 5 nebo 10 let záruku u výrobce.
Umí dobře využít blbosti zákazníka a řádně na tom vydělat, proto u nich běžně nenakupuju, to už holt musí bejt sakra dobrá cena ale i tak si dávat u nich majzla.
U ALze uz asi 5 let nic nenakupuji, maximalne na alze hledam dane zbozi a pak to na heurece srovnavam a nakupuji jinde.
Duvod proc u Alzy nenakupuji je to ze jsou az moc "vychcani" a to ja nenavidim. Muzete mi prosim vysvetlit proc firma jako je Alza si uctuje poplatek kdyz premistuji zbozi ze sveho skladu do jine pobocky alzy 39kc? toto ja fakt nechapu. Pokud je ten prevod nekam jinam treba na zasilkovnu tak rozumim, ale jak muze nekdo chtit maly poplatek 39kc za prevod do jine pobocky Alzy? Je to jenom 39kc pro me to nic neznamena. Jsem Ajtak inzenyr a mam plat cca 60tisic cisteho ale nesnasim kdyz je nekdo vychcany.
tak asi takhle
No třeba TS Bohemka tam prostě hodí "použité" a hodí cenu o kousek níž. Když netrváš na původním obalu, tak ušetříš. Když chceš originál zabalený a nepoužitý, zaplatíš normální cenu. Třeba https://www.tsbohemia.cz/asus-vs207df_d285606.html
To akorát mimozemšťan má vychování z jiné planety... Proto u něj nenakupuju.
Je mi jako zákazníkovi naprosto jedno co s tím vráceným zbožím udělají. Třeba ho mohou nabídnout v nějaké akci ve slevě, kde bude jasně uvedeno, že bylo už používáno. Ale já pokud si něco kupuji, tak si chci koupit logicky zboží nové. Rozhodně ne použité. Ostatně občanský zákoník tento postup ani neumožňuje. Prodejce je povinen na použité zboží předem upozornit. Pokud tak neučiní, je to porušení kupní smlouvy a můžete od ní odstoupit.
Nevím, proč bych si měl kontrolovat nákup, snad vím, co jsem si do košíku dal a jsem příčetný a svéprávný. Kontrolovat si můžu tak leda adresu, jestli jsem se nepřeklepl.
Nevidím důvod, proč by Alza nemohla nabídnou doporučené zboží někde zvlášť, s jednoduchou možností přihodit zboží do košíku. Ano, je možné, že se mi k novému notebooku hodí i myš, nicméně taky možná mám doma už myš od minulého notebooku.
V jiných eshopech se mi většinou stává, že jak je nákup rozdělen na jednotlivé etapy (Adresa/Způsob doručení/Platba/Kontrola objednávky), že je tam ještě samostatně 'Doporučené zboží', případně 'Zákazníci k tomuto nejčastěji kupují:' ...
Je nesmysl vkládat mi věci rovnou do košíku.
Tak tahle šílenost se mi ještě nestala - a pevně doufám, že ani nestane. Sice bych si toho při kontrole objednávky všiml, ale tohle je prostě nepřijatelné. Už takhle mají u mne vroubek, protože mám při každé platbě kartou předzaškrtnutý checkbox "pamatovat si kartu" (který navíc ani nevypadá jako checkbox, je to jen čtvereček vyplněný hodně světlou kartou).
Mě se tou Alzy nikdy nestalo a nakupuji tam celkem často. Ale to kupuji jen pár položek. Když si třeba koupím jen paměti a kabel, tak kdyby mi k němu přihodili myš, to bych poznal hned.
Abych byl přestný, tak párkrát mi přihodili něco, ale s nulovou cenou jako dárek. Třeba baterky.
Ale to není jen Alza, dělá to na příklad i CZC. Kupoval jsem pro ženu notebook a protože jsem u nich přihlášen tak jsem v rychosti projel obědnávku a až při potvrzování objednávky jsem se pozastavil nad cenou, noťas stál přes devět tisíc a na faktuře bylo přes patnáct tisíc. V tichosti přicvakli MS Office za pět a půl tisíc!!!
Joo.. To mi připomíná naše dětství, když jsme házeli v "supermarketech" párum do košíku prezervativy.. Nehorázná sranda těch 20 let zpátky. (Zdravím všechny, co měli tu čest.. :)) )
Páry si nedovolili na pokladně ani ceknout a pak až se ptali jeden druhého.. Důchodci to řešili rovnou, klobouk dolů.
No jako děcka jsme dělali spoustu kokosovin, ale konec konců, krabička kondomů nikdy nikoho nezabila.. ba naopak.
Ale zato jaký lišácký důvod má Alza? okrádat zákazníky?..
Je mi většiny z vás líto, nečetl jsem toho moc ale většinou jenom stížnosti
Já mám u Alzy dohromady asi 50-60 nákupů včetně věcí za 10ky-100ky tisíc (notebook stál 160k) a NIKDY NIC, reklamace vždy v pohodě, nikdy mi tam nic navíc nepřihodili, prostě v pohodě
A NE nejsem nastrčenej agent alzy
Takže když mi někdo něco přihodí a já si stěžuju, tak mě budeš litovat jako hudáčka co si furt blbě čécháčkovsky stěžuje :D
Hela právě lidi jako ty jsou problémem "čecháčkovství", když se někdo ozve tak začnou prndat, že dělá vlny, místo by se zeptal "co se stalo, bylo to oprávněné", tak lidi jako ty prskají, že jim narušují jejich klidné okolí :(
Takže nám ostatním je líto, že máme problémové spoluobčany jako jsi ty, co nás kritizují za oprávněnou kritiku, že se ozíváme, když je něco špatně a nedržíme hubu a krok jako ty...
No a dalším "bonusem" je když si objednáte dvě položky, tak vám je pro vaše "pohodlí" doručí zvlášť a pokaždé zaplatíte dopravné. Objednával jsem takhle NTB a k němu dokovací stanici a ani to nešlo objednat na stejné výdejní místo. NTB vám chtěli za každou cenu dovézt... Tak jsem objednal u CZC...
Vy snad tvrdite, ze tato dama blaboli z cesty (https://www.lupa.cz/clanky/barbora-tyllova-payu/) a ze platit predem muze jenom blazen? Potom tim blaznem rad budu i ja.
Nevím, čemu se divíte. Češi jsou národ, který se dobrovolně nechá okrádat a ještě z toho má radost. Lidé nadávají na Agrofert a u toho žerou párek z jejich výroby. Lidi nadávají na stočené kilometry a na nekalé praktiky a stejně si jdou znovu koupit ojetinu do Áček nebo Es a tam jim taky nakouří k původní ceně balíčky za xx tisíc a ještě z toho mají radost. A to samé Alza. Každý na ní nadává, nadává na jejich reklamy, nadávají na ty fiktivní slevy nebo slevy poté, co produkt byl o xxx% zdražen a stejně jim to tam nakupují.
Tak si pak můžete jit klidně třeba Tescem a u každého regálu stojí prodavačka, která vám do košíku ledacos přihodí. Nesouhlasím, že nemá být člověk blbej a všechno 10x překontrolovat. Pak se to zvrhne tak, že už pak nebudeme vědět z keré do keré. Nestačí už tak pasti od mobilnich operatorů, energetických magnátů a pojišťoven? Furt se musíme ohlížet přes rameno. Zákaz a pármiliónová pokuta.
nevím ale nakupuji ualzy dlouho a nikdy se mi tohle co tu zde píšete nestalo, ano jsou tam zobrazeny navrhy co by se mi k tomu mohlo ještě hodit, ale pokud to nezaškrtnu tak se to tam nepridá, sice je pravda že maji ceny vysoke ale zase co se tyče reklamaci atd, je na ně spoleh, sluchatka za 5000 kč sem reklamoval, do tyde sem měl nové. a ještě sem obdržel drobnopis v hodnotě 200 kč jako omluvu že sem obdržel vadné sluchatka. a zase až tak o moc vysoke ceny nemají, co jsem se dival na ty moje sluchatka alza 5000kč, heureka mi je našla za 4800kč a jeste k tomu z nejakeho obchodu ktery ani není znam
Dělá to například u notebooků. Nějaký rozkliknu a mám předzaškrtnutou položku "Office 365 pro jednotlivce" z 999 Kč. Do velké cenovky dole se toto navýšení nepromítá, projeví se až v košíku jako položka navíc. Navíc tam ani nejsou uvedeny podrobnosti, jako třeba že ten Office 365 je jen na 1 rok. Ale co jsem to testoval, tak to tohle neudělá, pokud vložím notebook do košíku přímo ze seznamu zboží, ne z podrobností.
Zkusmo sem si dala nákup ntb a ano, nabízí různé doplňkové blbinky, ale stačí odškrtnout nebo nezaškrtnout a ve výsledku platíte jen to, co si objednáváte....už u ntb je sw, který je zašrtnutý...takže stačí odmáznout fajfku...krytka také je v nabídce, když se pokračuje v nákupu, ale prostě nezaškrtnu...chce to prostě hlídat a ne pouze bezhlavě klikat...
Nakupují tam miliony lidí s miliardovými obraty, takže problémy desítek, stovek či tisíců zákazníků je pro ně marginální záležitost. Při takovém množství zakázek ke konfliktům musí zákonitě docházet. Je fakt, že jejich reakce jsou při problému značně zpomalené a člověk se tam musí domáhat svých práv třeba i opakovaně. Osobně to neřeším a nakupuji zrovna tam, kde to považuji za nejvýhodnější a to podle vícero kritérií. A Alza často vyhovuje.
Tak nevím nevím u Alzy jsem nakupoval často a to mám od nich už hodně věcí a musím říct,že do teď bylo vše v pořádku až na tablet Prestigio ,ale tam byl problém spíš u autorizovaného servisu, který opravil něco jiného než bylo v plánu.Jinak musím říct že u Alzy bylo zatím vše v cajku.Nevim zda se něco změnilo a nebo jsem měl štěstí. je jasné že každý člověk než objednávku odpálí si ji snad zkontroluje dle konečný ceny dle toho pak zjistí nesrovnalosti a pak může buď nechat nebo vymazat.I když třeba pak najde v košíku něco co souvisí se zbožím co koupil a může se mu ještě hodit.
Říká se tomu podvod.
Podstatou spáchání tohoto trestného činu je "uvést jiného v omyl za účelem vlastního obohacení".
Navíc tady je to pácháno organizovaně na velkém počtu poškozených, takže... kdyby fungovala spravedlnost, zodpovědné osoby by stály před soudem s paragrafem 2 až 8 let.
btw. v mém případě se to ani nepřičetlo k tomu číslu kolik věcí je v košíku. Záměrně a úmyslně se snaží, aby si toho člověk nevšiml.
Kdo má chvíli čas, vyplní formulář (podnět ke kontrole) na ČOI: https://www.coi.cz/podatelna/
Nedávno jsem u Alzy koupil mobilní telefon. Psali na potvrzené objednávce, že zboží bude dodáno na pobočku za 2 - 3 dny. Když jsem se ptal na pobočce, proč tam to zboží ještě není, dostával jsem různé odpovědi. Nakonec to trvalo skoro dva týdny, než zboží dorazilo. Zřejmě proto, že jsem jim napsal, že od jejich konkurence bych měl stejné zboží již dávno doma. Jako omluvu, mi dobropisovali poplatek za aplikování folie na obrazovku. V košíku jsem měl jen to, co jsem si skutečně objednal. Ani se nepokoušeli tam nějaký nesmysl propašovat. Poplatek za doručení na prodejnu považuji za celkem marginální záležitost. Těch pár korun mě nezabije. Lepší, než platit poštovné, a potom čekat, kdy to dorazí. Záleží na tom, kdy to Alza skutečně podá a pak ještě na poště, kdy zásilky zpracuje. Ostatní podobné e-shopy budou mít zase jiné neduhy. Je však pravda, že se v blízké budoucnosti nechystám znovu na Alze nakupovat. Ale ani jsem na ně zase nijak nezanevřel. Dle mého názoru se Alza hodně rozrostla a trpí tím vztah k zákazníkovi. Prostě je ovlivněn šíří nabídky a snahou minimalizovat provozní náklady.
Čtu tady názory a nestačím se divit. Nakupuji u Alzy docela často, ale zatím nikdy se mi nestalo, že by mi něco přihodili do košíku, nebo že bych měl problém s reklamací, spíše naopak. Párkrát jsem jíž zde reklamoval a menší věci mi vyměnili okamžitě bez čekání a notebook mi opravili do 15 kalendářních dnů. Jinak se mi hodně líbí jejich aplikace a výběr zboží, kdy jen vejdu do obchoďáku a aplikace to hned pozná a už pošle požadavek na výběr. Když dojdu k Alze, tak už svítí mé číslo, vyberu zboží a jdu domů. Za mě naprostá spokojenost a to tam nakupuji již několik let.