Vlákno názorů k článku
Alza.cz měla výpadek webu, problém byl na straně poskytovatele od Lol Phirae - To muselo být ohromné neštěstí, že půl hodiny...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 10. 2017 23:55

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    To muselo být ohromné neštěstí, že půl hodiny nešla Alza. Taková UniCredit Bank už nefunguje 9. den a italští soudruzi se vůbec nevzrušují. Nasraným klientům odpovídá chatbot a vymalováno. :-P

  • 16. 10. 2017 8:15

    PetrR (neregistrovaný)

    Tam se muselo hodne neco nepovest. A to ani zadny failed change rollback?? Btw jak dlouho tehda nejel Skodovce SAP? Dva tydny?

  • 16. 10. 2017 8:45

    thr

    Ten problém Unicreditu nemá s Alza a vlastně ani tím SAPem ŠA nic společného. U Unicreditu nešlo o nečekaný technický výpadek, ale o předem plánovanou (a předem korektně avizovanou) akci, která se jaksi nepovedla. Slušná ostuda, i když není tak docela pravda, že to nejede 9 dní, já minulý týden nějaké příkazy dělal a vše OK, šlo spíš o "díry" - na začátku týdne nejelo mobilní bankovnictví, ale z počítače vše OK, pak tam byly jiné zmatky, nicméně tvrzení, že někdo nemohl týden podat příkaz, bych označil za dost nadsazené.
    Každopádně dost poučné a téma na samostatný článek, zatímco Alza je o závislosti na providerovi, tak Unicredit zase o rizicích aktualizací a zřejmě slušně nezvládnuté přípravě podobné akce...

  • 16. 10. 2017 9:29

    fd (neregistrovaný)

    Ten bankovni vypadek je daleko zajimavejsi nez Alza. Krasne poukazuje na tragedii soucasne implementace SW - "funguje to = je to OK". Domnivam se, ze to meli i otestovano - ve 2-3 lidech. Ale jaksi pozapomeli, ze tech lidi co budou chtit aplikaci zaroven vyuzivat bude spise 20 - 30 tisic. A nejspis nepredpokladali, ze "novinka" bude 10x, mozna 100x narocnejsi na HW nez puvodni aplikace.

    Znam nekolik lidi kteri se opravdu minimalne cely tyden nedostali k tomu, aby neco odeslali. Vzdy jim to nekde cestou ukoncil timeout.

    Smutne je, ze se velmi podobne chova "nove a uzasne" bankovnictvi RB. Misto funcionality spousta animaci, plovouci okna, ze kterych nelze skopirovat text, informace o jedinem platebnim prikazu pres 2 stranky, a odezvy v destitkach sekund.

  • 16. 10. 2017 10:44

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    Rollback asi dost těžko jde dělat po skoro dvou týdnech v prostředí, kde neustále nabíhají transakce. Jinak na FB lidi stále řvou, že se nedostanou do mobilního bankovnictví, včera nefungovaly platební karty, peníze mizí z účtů a zase se objevují, příkazy odcházejí a neodcházejí podle počasí... opravdu "odborníci". Ale vem to čert, nicméně ta katastrofální komunikace a krizový management, to je teda něco. Na FB odpovídá nějaký najatý dement, co ani neumí česky, na infolinku se nedá dovolat a na pobočkách nevíme, neděláme, neumíme, nic vám neřekneme a v pátek si zavřeme v 16.00 a hurá na víkend. Při tomhle průseru. WTF.

    A ano, z tohohle fiaska by rozhodně byl zajímavý článek.

  • 16. 10. 2017 17:13

    PetrR (neregistrovaný)

    Oni taky ten rollback měli udelat hned a je jasne, ze po skoro 2 týdnech je to uz asi i nemozne. Myslim, ze hrube nezvladnuty change managment a procesy co když... . A s tim názorem na clanek nanejvýše souhasim je to jiste zajimava situace, která by si zaslouzila samostatny clanek. Ale kdy, kde, co, jak a proc to se asi nedozvíme :)

  • 16. 10. 2017 17:55

    fd (neregistrovaný)

    V (hypoteticky) spravne fungujici firme existuje pro kazdou variantu pripraveny scenar. Tzn - zmena se nasadi a vse bude fungovat, pripadne se zmena nasadi a objevi se dilci potize, ... az po "nastane konec sveta a fungova nebude nic".

    Kazdy takovy scenar ma urceno, co se za dane situace bude dit a kdo co bude delat, ale predevsim, u kazde varianty se predpoklada navrat do puvodniho stavu. Nebot i v pripade ze vse funguje, se vam muze stat, ze napriklad zakaznici zmenu naprosto odmitnou.

    U kritickych aplikaci (za jakou bych si dovolil povazovat nektere casti bankovnicvi) se pak cela vec (v te hypoteticke firme) resi tak, ze se po nejakou dobu vsechny operace provadeji jak v novem tak starem systemu, a porovnava se, zda maji oba stejne vysledky.

    Pokud pak jde pouze o potize UI, coz ale vzhledem k tomu jak se to chova je spise nepravdepodobne, je navrat k puvodnimu primitivne trivialni. Blizsi informace se nejspise nedozvime, nebot mluvci (prelozeno - placeny lhar) se racil vyjadriti v tom smyslu, ze je to prilis slozite a koho ze by neco takoveho zajimalo.

    Podle meho nazoru by mnohem vhodnejsi bylo cele bankovnictvi proste vypnout, nez situace, kdy se lidem (tedy dle mluvciho jednotlivcum) zobrazuji naprosto nesmyslne udaje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).