Alza.cz začíná nabízet vlastní značku notebooků a navazuje tak na dosavadní prodeje vlastních stolních počítačů. Desktopových PC loni Alza prodala 21 tisíc kusů, meziročně o padesát procent více. To tak tuzemského e-commerce obra řadí mezi nezanedbatelné značky počítačů na našem trhu.
Zelený ufon v současné době nabízí notebookové řady Gamebook a Officebook. Nejlevnější model lze pořídit za 11 490 korun (TN displej, 8 GB RAM, Pentium Silver N5030), nejdražší za 29 990 korun (Core i5–11400H, 144Hz IPS displej, 32 GB RAM, GeForce RTX 3050 Ti).
Všechny stroje mají tříletou záruku a Alza slibuje opravy do deseti dní. Většina modelů je zároveň skladem.
Portfolio se má v nejbližších týdnech rozšiřovat. “Zákazníci se tak mohou těšit na další modely a konfigurace gamingových i pracovních notebooků, včetně strojů optimalizovaných pro dlouhou výdrž na baterii,” informuje obchod.
Alza může pro propagaci prodeje svých notebooků na úkor konkurence využít své silné marketingové a prodejní kanály, jak to ostatně dělá i u stolních počítačů. U nich si, stejně jako další výrobci, pomáhají i přednostním umisťováním nedostupných výkonných grafických karet.
Největší tuzemský e-shop si notebooky nevyrábí sám, ale předpřipravené kusy nakupuje u výrobců v Asii. V Česku následně může měnit různé konfigurace hardwarových komponent. Podobný model fungování lze vidět i u dalších elektroniky prodávané pod značkou Alza, včetně věcí jako jsou držáky a ramena na monitory. Obdobně to funguje například i u české značky elektroniky Connect IT.
Trend nabízet vlastní počítače lze vidět u dalších prodejců, včetně těch českých. Smarty.cz například přišlo s novou značkou Tigo. Vlastní notebooky ale v Česku běžné nejsou.
Chcete mít každé ráno v mailu přehled aktuálních článků z Lupy? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze i týdenní přehled nebo také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů.