Jak to chápu já, tak Alza v každém případě vyhraje. Buď za ten prodej dostane pokutu, ale tím dostane do ruky papír, že na takto zakoupené zboží nemusí nabízet 14 dní vrácení jako u internetové objednávky, nebo pokutu nedostane a pak ví, že smí takhle prodávat i o svátcích. Vlastně je to docela chytré, ČOI tuhle situaci nezávidím.
Mícháte dohromady prodej a uzavření kupní smlouvy, což není vždy totéž. Pokud by Alza považovala z a výhru, že může ušít boudu na zákazníky a do obchodních podmínek přidat někam malým písmem, že na zboží objednané přes terminály v jejich prodejnách se nevztahuje lhůta na vrácení bez udání důvodu, pak ano, taková výhra teoreticky připadá v úvahu. Nicméně důležité u té objednávky je to, zda si to zboží můžu na „prodejně“ předem prohlédnout a vyzkoušet, což podle mne Alza nesplňuje – nemyslím si, že by měli na těch prodejnách vystavené veškeré zboží, které nabízejí.
Ono je to jeste jinak. Prodejce je povinen zbozi v obchode predvest (bez vyjimek). Nezalezi na tom, jak si zakaznik zbozi objednal, podstatne je, ze si jej vyzvedne na te prodejne.
Jenze to pochopitelne obnasi mit prodejnu na to predvadeni vybavenou. A jelikoz to prevazna vetsina prodejen nesplnuje (a sbozi nepredvadi) tak davaji zakaznikum onech 14 dnu na vyzkouseni. Tim se sice nijak nezbavuji one povinnosti, ale je pomerne nepravdepodobne, ze by je za to nekdo popotahoval.