je zajimavé, že ty náklady co prodejce má a kalkuluje je do ceny ti nějak nevadí, ale toto ano? Proč? Ono ve finále jsou asi tři možnosti jak to řešit
Nevýhodou je, že tento náklad se netýká každého, ale jen vybraných zákazníků
1. neřešit - ale to nelze, náklady je třeba pokrýt
2. navýšit plošně ceny všem o nějaké to procneto - zákazník má super pocit, že náklad nevidí, ale na druhou stranu se na jeho uhrazení skládá i ten, co tu platbu nepoužije
3. zpoplatnit platbu kartou pro ty, co ji využiji - za mne nejlepší řešení, náklad si uhradí jen ten, co jej vytvoří
A ostatně za dopravu taky platíme nákladovou cenu, tak proč ne za platbu. Budu raději, když buodu náklady bokem, abych je nemusel platit vždy, než je maskovat do ceny. Ale chápu, že prostý lid raději zplatí pokaždé 100, než 90 s tím, že těch 10 jen kdž využije něco extra...
Že vás náklady prodávajícího nezajímají, to je pěkné, ale pokud je to skutečně tak, že u firemních karet je poplatek 2%, tak prodávajícího to zajímat musí - zvlášť u hardware, kde jsou marže i menší, než 10%. Z té marže musí e-shop pokrýt i takové vrácení do 14 dnů bez udání důvodu (jak někdo psal, že Alzu používá jen na půjčení zboží a pak to koupí jinde)...
28. 8. 2020, 06:29 editováno autorem komentáře
To by si ovšem Alza musela nejdřív všimnout, že bankovní převody už netrvají tři dny jako v 90. letech, ale že máme i takové vymoženosti jako okamžité platby, a nekontrolovat přijaté platby jen jednou denně. Takhle člověk zaplatí ráno okamžitou platbou, ale Alza teprve po téměř 24 hodinách uzná, že je objednávka zaplacená, a začne se jí věnovat. :-( Není divu, že po takové zkušenosti zákazníci radši dál platí kartou, protože platba kartou se projeví hned.
Pro úplnost je ale potřeba dodat, že v tomhle není Alza mezi českými e-shopy výjimkou, spíš naopak.