Amanita: Tvůrci Samorosta či Machinaria klesly tržby i zisk, prodejům pomohl Apple

30. 8. 2022

Sdílet

Samorost Autor: Amanita Design
Samorost

Brněnští herní vývojáři Amanita Design opět vykázali slušná čísla, i když rok 2021 oproti tomu předchozímu znamenal pokles. Tržby se dostaly na 83,8 milionu korun, předtím to bylo téměř 106 milionů. Zisk po zdanění činil 25,5 milionu, což je meziroční pokles o necelých deset milionů.

Drtivá většina tržeb jde z prodejů her a licenčních poplatků. Menší část, konkrétně 2,5 milionu korun, pochází z prodeje merchandise zboží navázaného na samotné hry. Amanitě se toto číslo podařilo zvýšit o milion. Firma prodává trička, LP desky, plyšáky nebo artbooky na svém e-shopu.

“Významný podíl na celkových tržbách společnosti tvořily příjmy plynoucí z předplacené herní služby Arcade společnosti Apple, v jejímž katalogu měla společnost v průběhu roku 2021 dva tituly – Creaks a Pilgrims,” uvádí Amanita v účetní závěrce.

Amanita prodala výrazně přes deset milionů kopií svých her jako Samorost, Machinarium, Botanicula, Chuchel a dalších. Loni vyšel titul Happy Game. V současné době jsou v přípravě Phonopolis a jeden neoznámený projekt.

Amanita Design ovládá Jakub Dvorský, který drží podíl 94 procent. Zbytek drží Tomáš Dvořák.

Brněnští Madfinger Games loni prohloubili ztrátu. S penězi od Číňanů dělají na hře pro PC Přečtěte si také:

Brněnští Madfinger Games loni prohloubili ztrátu. S penězi od Číňanů dělají na hře pro PC

Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).