Operátoru T-Mobile ve Spojených státech v období mezi koncem února a březnem unikla osobní data o stovkách jeho zákazníků. Jedná se již o deváté narušení bezpečnosti zákaznických dat, které T-Mobile od roku 2018 příslušným úřadům nahlásil, přičemž jen v letošním roce se jedná už o druhý závažný incident. Od listopadu loňského roku do ledna mělo dojít k úniku dat z 37 milionů zákaznických účtů.
T-Mobile nezveřejnil, jakým způsobem se útočníkovi podařilo přístup do systémů získat. V oznámení o narušení bezpečnosti údajů zpřístupněném na webu úřadu generálního prokurátora státu Maine, se uvádí, že do 27. března, kdy operátor únik odhalil, incident zasáhl 836 zákazníků.
Společnost na konci dubna zákazníkům postiženým únikem dat oznámila dopisem, že hackerům se podařilo získat poměrně širokou škálu informací, včetně celého jména, data narození, adresy, kontaktních údajů, čísla sociálního pojištění a PINů k účtům u T-Mobile.
Své zákazníky v dopise společnost ujistila, že při úniku nebyly zpřístupněny žádné finanční údaje ani záznamy o hovorech. Aktivně pak resetovala přístupové kódy k zákaznickým systémů, přes které zákazníci provádějí změny na účtech. Operátor také postiženým zákazníkům nabízí bezplatné dvouleté monitorování stavu kreditu a službu detekce krádeží identity.
„Ačkoli máme zavedenu řadu bezpečnostních opatření, která nás upozorňují na neoprávněný přístup, jako je tento, uvědomujeme si, že musíme pokračovat ve zlepšování, abychom se těmto únikům napříště vyvarovali,“ uvedl T-Mobile v dopise majitelům postižených účtů. „Tyto problémy bereme vážně. Omlouváme se, že k tomu došlo, a dále se snažíme zvýšit bezpečnost vašich informací.“