Vlákno názorů k článku
APEK: Přechod na silně ověřené platby e-shopy zvládají úspěšně od anonym - Změnu při placeni kartou na internetu jsem jako...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 3. 2021 2:44

    bez přezdívky

    Změnu při placeni kartou na internetu jsem jako "laik" zaznamenal. Nějak jsem dokázal i "pochopit" (po kverulantnim výslechu infolinky banky) proč některý e-shop mi bere po 1.2.2021 kartu bez nějaké dodatečné autentifikace a jiný ne. Prý pokud jsem se stejnou kartou platil již dříve u daného obchodníka, tak podmínky dvoufaktorové autotenfikace se neuplatní.. hhmm.. BOZI.. OK..

    no a od 1. února jsem kartou jedné banky zaplatil na eshopu AB.. nikdy předtím jsem na něm nebyl. Platba proběhla jen skrze ověření 3D secure SMS.. (super, pomysle jsem si).. o dva týdny později to chtělo e-pin (no problem, dohledal jsem ho v internet banking).. platba proběhla.. další platba o 3 dny později nechtěla ani 3D secure (český obchodník se sídlem v CR).. . 4. den také nechtěla.. asi o 5-6 dní později najednou stejná karta - obchodník či platební brána vyžadovala tvrdě jak 3D secure z SMS tak i e-pin..

    jako nedělá mi problém zadat dva kody do e-platební transakce - dokonce to vítám!! ale SERE mě neskutečně ta totálně nedotažená logika a procesy!! K--rva!! tak zadejte napevno, že při KAZDE JEDNOTLIVE TRANSAKCI přes internet - lhostejno, zdali jste dříve platili či ner u daného obchodníka - tak POKAZDE musíte zadat e-pin + SMS kod..

    ta logika je zcela přímočará: a) ZAKLADNI, neoddiskutovatelná pravidla b) edukace všech kupujících, že vědí zcela přesně, co je čeká.. a ne nějaké "jednou ano.. podruhé ne.. "

  • 31. 3. 2021 8:18

    Smazaný profil

    mi se tedy jeste nestalo, aby nestacilo jedno overeni a to bud kod pres SMS, nebo pres "klicovou aplikaci" dane banky.

    Navic vyhodnocovani rizika probiha na pozadi a ano je pak mozne, ze u jednoho obchodnika je vice ruznych kombinaci. Mohlo taky dojit k postupne zmene. Ono to uderem 1.2. taky nebylo vsude apod.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).