Hahaha :).
Nějaký čas jsem si taky hrál s E85 a dodnes to do jednoho z aut občas natankuju, protože mu to neva a protože mi to pak voní, když to jede. Ale tvrdit, že se na tom ušetří 10 Kč na litru, je hodně velká blbost. Jezdil jsem na to intenzivněji zhruba jeden rok. Ono je to obvykle tak, že o co míň to stojí, o to víc to pak žere s tím, že platí, že čím lehčí má člověk nohu, tím míň přechodem na E85 ušetří. A to platí tehdy, když už je ten rozdíl mezi cenou litru zhruba těch 10 kč, jak je to míň, tak jde ekonomika provozu na E85 do háje, proto se v momentě, kdy N95 klesl na cenu E85, ten E85 přetal prodávat úplně, nebo téměř úplně (zůstal jen na pár čerpačkách). Potenciální vícenáklady způsobené negativními vlastnostmi E85 vůbec nepočítám, protože to auto spíš dojíždím a tak mě to nijak netankuje.
Každopádně na E85 ušetříte 10 Kč na litru pouze při nákupu. Provozně ani náhodou a jestli tvrdíte, že jo, tak lžete buďto vědomě, nebo z neznalosti.
Když to bude levné a kvalitní, tak je mi šumafuk, kdo to vyrábí. Jezdím na E-85, už hezkých pár let, (přes 85.000 km), bez jakýchkoli potíží a za 22,90 litr po celou dobu, žádné letní zdražování, nebo cenové kotrmelce, podle toho, jak se Kačer Donald vyspí. Takže ať to dělá kdo chce, já šetřím a to je pro mne podstatné.
no tady si tedy já osobně myslím, že až moc "dáváte" na chvástání poměrně úzké skupiny populace.. "kolik" těch ".. všech diskutujících" bylo? asi méně jak 100 (co do počtu) celkově.. se stačí podívat na tzv. "průzkumy veřejného mínění" ohledně politické situace.. běžně to je vzorek cca 1000 lidí (tj. při odhadovaném počtu voličů okolo 6 mil asi tak 1/6 z 0.001 procenta.. )
Nemáš pravdu. Já dělal v té době v jednom obchodním řetězci se zbožíznaleckou dtb a přesně tohle mě zajímalo. Čísla obratu Opavia piškotů šla v době kauzy dolu o desítky procent a řetězec na to ihned zareagoval rozšířením místa v regálech vlastní řadou piškotů, které v té době nahradily přesně výpadek Opavia piškotů. Nesledoval jsem dlouhodobě, ale v řetězci nakupuji stále a placement v regálu je od té doby pořád vyhrazen nejvíc privátní značce.
Bohužel, piškoty asi neupravili. Ty staré výrazně voněly, kdybych nevěřil vlastnímu nosu, stačilo načít balení a podle vůně se pes i morčata rychle hlásila o svůj podíl. Teď jsou zvířata lhostejná,i když piškot zkonzumují, nejeví sama zájem a neříkají si o přídavek. To odpovídá i mým pocitům.
Ono to i s těma piškotama bylo nějaký složitější. Dřív byly v obchodech v mém okolí běžně jenom ty od Opavie, dneska normálně nacházím nabídku různých výrobců. Takže k nějakému poklesu prodeje dojít muselo. Snad se jenom Monsantu nějak povedlo zfalšovat v té první fázi statistiky, pokles prodejů i zájmu mohl být postupný a dneska už to nikdo veřejně neřeší.
Každopádně ale já mám dobrý pocit, že piškotové šmejdy nepodporuju, moje peníze už jim nejdou. A s Andrejem to může být podobné - aspoň sám pro sebe můžu mít dobrý pocit, že mu nepřispívám. Jen je bohužel těžší být bez Andreje, než vynechat značku Opavia/Monsanto, takže jsem za tu aplikaci vděčný.
tyhle akce k ničemu jinému než osobnímu pocitu bojkotujícího jedince reálně nejsou
Tak počítám, že taky chodíte místo po chodníku přes trávníky (protože tím, že to sám přestanete dělat, ostatní hned nezměníte), hážete na zem odpadky (byly tam a budou, jedinec nic nezmění apod.)., nedáváte blinkry (ostatní taky neblikají, tak co) apod.
Možná vás to překvapí, ale jsou lidé, kteří nechtějí vidět hovɑdo, když se podívají do zrcadla.
Ad statistiky - co jsem četl, tak jim lehce narostly tržby, zisk mírně klesl. Navíc statistiky se týkají celé divize Mondelez, ne pouze piškotů.
A v neposlední řadě se piškoty zřejmě po té kritice v tichosti opět upravily, takže zrovna v tomto směru to dopad mělo.
Obecně - tyhle kampaně/bojkoty se posuzují strašně špatně, jak někdo psal o tom, že jdou přebít reklamou/akcemi, tak to je sice pravda, ale také to není právě zadarmo.
Mimochodem zrovna Mondelez má podobné průsery globálně - Oreo v USA, ošizené Toblerone v UK, atd., schytali to skoro všude a minimálně v některých případech museli ustoupit, takže ono to zas tak zbytečné nebude.
odkaz na statistiky by nebyl? a je to prodejnost v CR nebo celosvetove? (aby nebyl ten "narust" jen distribuci mendelez šhitu do obchodu v EU kde se to vali ve skladech "prodejcu")
Ja jsem naopak zaregistroval, ze po kauze piskoty Opavia je muj oblibeny retezec nahradil jinou znackou myslim ze slovenska a ty jsou dobre ;)
Ano já vím, že Mondelez (ale vzpom,enout jsem si nemohl, díky), a právě když jsem viděl statistiky prodejnosti před "kauzou" a dlouhodobě po "kauze", tak tam je nárůst. Tzn. reálný důsledek tzv. "bojkotu" byl nula. O tom jsem právě výše psal, že prostě tyhle akce k ničemu jinému než osobnímu pocitu bojkotujícího jedince reálně nejsou (i když to třeba nerad pak slyší, protože si přeje a sám sobě zdůvodní, že to větší dopad mít musí - nemusí a nemá).
to Martin
Piškoty zničila přesunem do Polska firma Mondelez. Jejich výrobky jsou výrazně označeny,takže aplikace k vyhledávání netřeba. Piškoty se nám doma po dlouhém ochutnávání dalších výrobců podařilo nahradit a od značky Mondelez nekupujeme nic.
Ony totiž i původně celkem dobré sušenky chutnají všechny stejně...nijak. Prostě jen jakási hmota s výplní kakaového typu.
I lidé v mé sociální bublině jsou na tom podobně.
Oubčas si neodpustím hlasitý komentář u regálu a tu a tam se někdo zeptá. Podám vysvětlení a lidé většinou souhlasí. Jak se pak chovají metuším,ale pocit z toho mám velmi dobrý :))
Pokud to děláte pro svůj pocit, takové to „nelíbí se mi to, tak je prostě nebudu podporovat,“ to mi logiku dává, vlastní pocit je to nejdůležitější. Ale dělat to proto „aby měli menší zisky“ nebo s podobným záměrem je nerozum, protože ten cílový subjekt to prostě nepocítí. Třeba jen dobře udělaná reklamní kampaň vliv takovéhle bojkotující skupiny přebije Xnásobně, sám jsem to několikrát v mém oboru zažil a realizoval a vlastně většinou to u nás fungovalo i tak, že takováhle bojkotující skupina nás motivovala ještě k větším výkonům a úměrně tomu výsledkům. Samozřejmě nevím, jak to vnímají v piškotárně nebo v Agrofertu, ale soudě dle výsledků jedněch i druhých, jim jsou tyhle akce šumafuk.
Tak já je od té doby nekoupil ani jednou. Za ty kříže chodím do toho krámu jen v případě akutní potřeby nákupu tekutin po cestě. Můj miniaturní vliv zde poklesl o 99%. Babišovým výrobkům se mi daří vyhýbat už tak nějak automaticky vyjma situace kdy firma používá jeho základní suroviny (mouka/cukr/olej/maso) a z obalu se to nedá zjistit. Za mne ročně takto změnim preferenci u cca obratu za 200kKč. Málo ale za deset let to bude už 2Mkč a to už si myslim, že se kdejaký magnát nad touhle sumou už zamyslí. Při každém nákupu hlasuji znova a znova a rozhodně nejsem sám. V mé bublině to dělá hodně konkrétních lidí. Věřím že jiné bubliny to aktivně dávájí zpět na průměr.
Pamatuju "kauzu" s piškotama, jak najednou všichni v diskusích tvrdili, jak je už nikdy nebudou kupovat... Bylo vtipné pak vidět skutečné statistiky prodeje, které na to vůbec nijak nereagovaly, naopak tam byl dlouhodobě znatelný růst. Tohle mi přijde jako úplně stejný případ. :-)