Kdyby stejne navrhovali konstrukteri napriklad automobily, tak by vam po roce uzivani polovina z nich odmitla nastartovat a ta druha by motor "chipla" po te, co se rozsviti svetla.
Pokud nekdo svepravny navrhuje zarizeni na baterie (ci akumulator) tak pocita s poklesem napeti a prave to minimalni napeti casto jeste s pomerne velkou rezervou staci na napajeni. Uplne stejne samozrejme pocita s tim, ze starsi akumulator neni schopen dodat takove proudy jako novy.
Tudiz Apple zcela jednoznacne vyrabi telefony, kterej nejsou schopne vubec pracovat s akumulatory ktere jsou vnich. Akumulator se totiz povazuje za zcela funkcni jeste v okamziku, kdy jeho kapacita poklesne na polovinu (a automobil vam s takovym naprosto bez problemu nastartuje).
Nesnaží se toto řešit "úsporné módy", které má každý druhý výrobce pro Android? Konkrétně třeba pro starší verze Androidu 4.2 měl Samsung funkci, která při 15% baterie snížila takt CPU a jas..
Mě stará baterie trápila jen rychlým vybíjením někde pod 20% baterie, i v klidu to šlo např 1% za minutu. To že se při 5-10% baterie telefon nečekaně vypnul nebylo překvapující.
Pokles kapacity baterie je možno kompenzovat častějším dobíjením, takže ke zpomalování telefonu není technický důvod. Takže bez ohledu na to, co managoři Applu blekotají, je tento SW zásah určen k tomu, (a od začátku byl), dotlačit ovčana k nákupu nového přístroje. A takovéto funkce by se buď neměly v aktualizacích objevit vůbec, nebo by měly být jedním kliknutím smáznutelné.