Známé české IT značky AutoCont, Cleverlance, AEC nebo Sabris přestanou existovat. Investiční skupina KKCG Karla Komárka je sjednocuje pod značku Aricoma, což je mateřská společnost těchto a dalších postupně skupovaných firem. KKCG zároveň Aricomu rozděluje na dvě části.
Aricoma se bude soustředit na IT infrastrukturu, cloud, podnikové aplikace, kyberbezpečnost a veřejný sektor. Vedle AutoContu a AEC zde zůstanou (a jako značka zaniknou) CES EA, Komix, Internet Projekt a v příštím roce také SAP konzultanti Sabris a Consulting 4U. Doplní je akvizice Syscom Software z tohoto týdne.
Novou značkou pak bude Qinshift. Tam se z Aricomy přesune šest podniků zaměřených na zakázkový vývoj. Jde převážně o skupinu firem, které KKCG koupila v zahraničí, tedy Seavus, Stratiteq, Clearcode, MusalaSoft, část Komixu a také český Cleverlance.
Qinshift chce růst v Evropě, Spojených státech amerických, severní Africe a později v Latinské Americe.
Holding Aricoma v roce 2022 vygeneroval tržby 492 milionů eur, zisk EBITDA se dostal na 45 milionů eur. Letos by tržby měly přesáhnout půl miliardy eur. Pro Aricomu pracují čtyři tisíce lidí.