Správný postup by byl:
Sobotka: Když jako firmu, tak jako firmu. Zde máš lepenkovou krabici, Andreji.
Babiš: Ale to přece byly jen takový předvolební kecy, to nikdo nemůže brát vážně!
Sobotka: Sorry, na to má copyright Zdeněk Škromach. Neporušuj mi tu intelektuální vlastnictví. Neudělámeto tedy jako japonská firma?
Babiš: Hai!
Sobotka: Hai! Zde leží Tvé wakizashi, já si beru katanu. Poklekni a začni. Sayonara!
Správný postup by byl:
Sobotka: Když jako firmu, tak jako firmu. Zde máš lepenkovou krabici, Andreji.
Babiš: Ale to přece byly jen takový předvolební kecy, to nikdo nemůže brát vážně!
Sobotka: Tak jako japonskou firmu? Zde leží wakizashi, já si beru katanu. Poklekni a začni. Sayonara!
EET by melo byt pro vsechny, kdyz ma jit o narovnani trzniho prostredi. Ma smysl. Z doslechu vim, ze i mesicni priznavani DPH znacne stezuje danovy optimalizace.
Mel se nejdrive poradit, data do EET lze poslat az se dostanou do backendu - na jednom miste - slozitost doruceni a plateb nehraje zadnou roli.
Jedina vyjimka (prijmy do 250tis) dava smysl, podobne jako maji spodni limit v Rakousku.
Na téma Bureš a jeho fízlování doporučuju vynikající rozhovor: Soudce NSS Karel Šimka: Společnost a ekonomika nemohou být postaveny na kasárenské logice strachu. Zejména závěr:
Zkrátka si myslím, že stát nemá jisté možnosti, i když jsou technicky realizovatelné, vůbec mít k dispozici. Že má v zájmu zachování vyšších hodnot sám sebe omezit, protože pokud to neudělá, hrozby spojené s možným zneužitím jsou neúnosně závažné. Nechci malovat čerty na zeď a dělat nesouměřitelné paralely, ale přece jen – kdyby státy v minulosti k jistým údajům neměly přístup třeba proto, že by tyto údaje vůbec nebyly systematicky evidovány, hrůzy jako vyvraždění Židů či jiné etnické čistky by se jejich pachatelům prováděly podstatně složitěji. Možná by to bývalo nějaké životy zachránilo.
Máme holt ve vládě velké odborníky...
Cituji:"Praha – Složitá česká legislativa není pro laiky, myslí si ministr spravedlnosti Robert Pelikán (ANO). „Zákony už dávno nejsou a už nikdy nebudou pro laiky. Specializované zákony jsou prostě pro profesionály. Profesionál si s častými novelizacemi poradí,“ řekl ministr na druhém ročníku konference Česko: Jak jsme na tom?, kterou v Národní galerii uspořádal Aspen Institute.."
zákony jsou psané tak, aby jim rozuměli odborníci a běžní lidé jim rozumět nemusí.
Hmmm....
Předpokladem předvídatelnosti aktu aplikace práva je srozumitelnost a určitost právní úpravy. Je-li proto právní úprava neurčitá, nesrozumitelná, nemůže být tato skutečnost na úkor adresátů právních norem ... Bez jasnosti a určitosti pravidel nejsou naplněny základní charakteristiky práva, a tak nejsou ani uspokojeny požadavky formálního právního státu. (II. ÚS 4809/12)
No to teda hoteliérům nezávidím,
a to nemaj jen "normální" platební brány + paypal, ale i rezervační portály booking, venere, hotel s, ... , kde se vyřizují kartou zálohy, rezervační poplatky, blokace na kartě, které se někdy nezúčtují někdy jo...
a teď to celé možná bude, možná nebude, možná to bude paltit tři měsíce ANO a pak ne. A to máme týden před startem.
Bureš forever.
Je to napsané tak, že se v tom ani prase nevyzná.
Teď jsem se doufám vyjádřil zcela jasně..
A to není nic proti četbě Metodického pokynu k EET. To je děs a hrůza. Zkuste si to.. Pobavíte se.
Mimochodem. Nás ministr vnitra (nejsem si úplně jistý, jestli to byl tento konkrétní ministr, nebo ministr něčeho jiného) nedávno veřejně prohlásil, že zákony jsou psané tak, aby jim rozuměli odborníci a běžní lidé jim rozumět nemusí. Ti si mají najmout ty odborníky, aby jim to vysvětlili. Je to prý normální a máme se s tím smířit. Lepší to už prý nebude.
Nemám slov, kterými bych vyjádřil své znechucení.
Předpokládám že to "není úplně triviální" používáte spíše jako obrat než skutečné vyjádření stavu. Protože tam si dovoluji odhadnout že 90 % náhodně vybraných lidí by ten odstavec prostě nedalo. Což je bohužel běžný stav v českém právu - jeho dokonalý nesrozumitelnost většině populace. MFČR pak tento stav ještě vylepšuje tím, že operuje v různých zákonech s termíny nikde nedefinovanými, nebo si zavádí redundantní termíny k těm, co již definované jsou.
Zjednodušeně. Platíš z nějakého účtu, ale sám nedáš příkaz k platbě. Příkaz k platbě je někým zprostředkován.
Někdo řekne tvé bance, ať převede peníze z tvého účtu někam jinam. Typicky platba kartou. Ty zaplatíš kartou, ale sám přece neřekneš bance ať něco udělá. Ta převod provede na základě požadavku subjektu, od kterého nakupuješ.
Ta poslední věta (úvěr/není úvěr) je tam kvůli kreditním kartám. V jejich případě nejdou peníze z tvého účtu, ale banka ti vlastně poskytuje úvěr (platíš z úvěrového účtu).
A ano.. Není úplně triviální se v tom vyznat.
Nedá mi to - z citovaného zdroje:
Dle důvodové zprávy, která je základním interpretačním vodítkem při výkladu daného ustanovení se „Bezhotovostním převodem peněžních prostředků, k němuž dává příkaz plátce prostřednictvím příjemce, kterým je poplatník, který má tržbu evidovat“, rozumí provedení převodu peněžních prostředků z platebního účtu, k němuž dává platební příkaz plátce prostřednictvím příjemce ve smyslu § 3 odst. 1 zákona č. 284/2009 Sb., o platebním styku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o platebním styku“), a to ať již poskytovatel neposkytuje převáděné peněžní prostředky jako úvěr (písm. c) bod 3.), nebo poskytovatel převáděné peněžní prostředky jako úvěr poskytuje (písm. d) bod 3.).
Rozumíte tomu někdo? Dodnes jsem myslel, že česky umím obstojně.
Ponecháme-li vlastní obsah EET stranou, tato kauza ukazuje dvě procesní pochybení Babiše:
1) Nerozumí e-komerci. Snaží se naroubovat EET na něco kde to jednak je zbytečné a druhak někde neaplikovatelné.
2) Stabilita právního prostředí. Cca půl roku před spuštěním ostrého provozu je teprve schválen zákon, 4 měsíce před provozem se uvažuje o zrušení povinnosti. Než se to schválí, ještě nějaký čas uplyne.
Děkuji, ale takového ministra já nechci.