Přestože jsem byl jedním z těch, kteří odmítali zdejší rezolutní hlášky o tom, že komerční TV u nás budou HD vysílat v DVB-T2 jen pro platící abonenty, nejásal bych předčasně. Sice se zdá, že už existuje nějaká "předsmlouva" mezi Primou a ČRa, ale stále je den, kdy se všechno vyjasní, dost daleko. Zdejší Aktualita, že jsou ČRa na prodej, je teprve den stará a jak se zachová případný nový majitel, to se teprve ukáže. Nicméně je zde naděje, že se nakonec komerční stanice "umoudří" a vyjde jim kalkulace, že než dopustit pokles sledovanosti, to raději vysílat v HD volně. Možná si oddychly i samotné ČRa, protože zavádění přístupových karet a distribuce STB s možností použít modul a kartu, by zůstalo i se získáváním abonentů a výběrem poplatků na jejich bedrech. Proto možná "kopou" ČRa i za ty diváky, kteří by rádi zůstali v režimu "bezplatného" sledování základní skladby stanic v DVB-T2.
Pamětník: já bych se nebál a ani bych nebral za důležité prodej ČRA. Smlouvy jsou dlouhodobě nastavené a navíc, pokud by třeba Prima chtěla zpoplatnit programy, nyní měla poslední šanci na to diváky připravit. Nedokážu si představit, že půl roku před vypnutím dvb-t řekne A a po půl roce řekne B. Diváky je taky potřeba připravit. Prima stejně tak jako Nova si nemohou dělat co chtějí a navíc, je svazuje jedna důležitá věc: sledovanost. Nemohou si dovolit zničeho nic odejít z placeného vysílání když diváci nejsou připraveni. A o to více po této zprávě. Až se to úplně rozkřikne, tak se vsadím o tisíc korun, že začnou lidé masivně odcházet od placených nabídek (tedy ti diváci kterým stačí základní nabídka) a budou investovat do antén apod. A o tyto diváky by právě přišli. Tato zpráva je zásadní a já nemám důvod ji nevěřit. Samozřejmě co bude třeba za 10 let to nikdo neví. Ale v nejbližších letech jsme za vadou.
ČRa jsou na prodej v době, kdy jsou už podepsány smlouvy o šíření ve finálních sítích DVB-T2, budoucí vlastník bude kupovat firmu s multiplexy zaplněnými tak aby byly v zisku na několik let dopředu proto ta cena za firmu bude hodně zajímavá, neprodává se vydlabaný meloun. Proto ty zprávy (o prodeji a o zákaznících v DVB-T2) vyšly téměř ve stejnou dobu. Pochopitelně na jak dlouho a za jakých finančních podmínek jsou prozatím multiplexy zaplněny se dozví zájemci o koupi firmy, střízlivý odhad je tržby v DVB-T2 stejné jako v DVB-T a kontrakt s TV společnostmi na 2-5let. To je obrovský úspěch pro prodávající firmu vzhledem ke zhodnocení investice, ale hlavně úspěch pro diváky. Proč to vzdaly v poslední době dvě firmy provozující placené služby je snadné si domyslet, všechno totiž do sebe v návaznosti časově zapadá.