Ono ty firmy nikdo přece nenutí být na Bookingu. Když tam být nechtějí a nechtějí jim tedy nabídnout lepší cenu, být tam nemusí. Chtějí-li (a oni dobrovolně chtějí), je přece norrmální a samozřejmé jim dát nižší cenu. Ale chtít tam být a nechtít dát lepší cenu, je prostě hloupost. Funguje to tak všude (i třeba u obyčejného rohlíku od pekaře, kdy distributor musí z něčeho žít - nebo ten rohlík prostě prodávat nebude:), tak proč ne zde. Booking přináší tak obrovské obraty (a dělá v reklamě hotelům tak obří službu), že prostě na tom, že chtějí být konkurenceschopní i cenou, nevidím nic špatného.
Jenže nebýt na Bookingu je dnes pro hotely dost sebevražda. Takže oni tam být musí a současně nesmí nikomu prodat pokoj levněji nebo za stejnou cenu, i když si Booking bere cca. 40% poplatek.
Proto je potlačena konkurence. I kdyby se objevila silná konkurence k Booking.com, tak by nedokázala mít pokoje za nižší nebo stejnou cenu jako Booking, protože si Booking zavázal hotely.
Ve výsledku na tom prodělá zákazník.
A proc by nemohl dostat lepsi cenu, pokud booking.com doda stovky zakazniku za sezonu.
Vyhoda platforem jako booking je tom, ze agreguji poptavku turistu a zaridi hotelu slusny vydelek. Jinymi slovy velkoobchodni vztah za velkoobchodni cenu. Nic vic bych v tom nehledal a uz vubec ne nejake porusovani pravidel a pokutovani.
Protože je to úplný základ podnikání a v tom problém být nemůže, pravděpodobně zkomolený článek. My jako distributor prodáváme i napřímo, asi tak 1-3% objemu a pak máme partnery, kteří investují do organizace svého řetězce, do marketingu, školení a mají smluvně ošetřené podmínky, za které prodáváme přímo. Protože jinak by byli nahraní, kdyby jsme začali nekontrolovaně dávat "slevy". Ani ve snu by nás nenapadlo, že by to u nás mělo být levnější než u partnera. Ani takové případy snad neznám.