Brno tím snaží řešit především problém vysokého počtu lidí, kteří žijí v Brně, ale trvalé bydliště mají někde jinde (takových je asi 1/4).
I tito lidé generují náklady pro veřejné služby (popelnice, kapacita infrastruktury, atd...). Ovšem na rozdíl od lidí s trvalým bydlištěm v Brně do městského rozpočtu nepřináší téměř žádné finance (zpravidla neplatí za popelnice, nepočítají se pro získání různých dotací vázaných na počet obyvatel a podobně)
Proto zmiňovaná dotace na šalinkatru je podmíněná na trvalým bydlištěm v Brně a zaplaceným poplatkem za svoz odpadu.
No právě, zcela zbytečný a složitý systém. Aspoň že to stáhli z těch několika měsíců čekání na ten týden. Ono by mělo mnohem větší efekt, kdyby si tu levnější šalinkartu mohli pořídit spíše mimobrněnští, pro ně by to pak mohla být větší motivace nechat auto doma.
Pro brňáky to znamená v podstatě jen slevu bez jakéhokoliv efektu, jen to město stojí další peníze
Přijde mi to takové typicky brněnské - na počátku je dobrý nápad, ale provedení je tak akorát k zasmání.
Podobně to je např. u těch "chytrých" laviček - zastávek na Moravském náměstí nebo u slevy neslevy na roční "šalinkartu" v provedení MMB, kdy ji musím zaplatit celou, pak na úřadu vyplnit papíry a čekat na "dotaci" od města abych to měl levnější. O nesmyslné vazbě na platební kartu ani nemluvě.
Pokud zabrousíme do oblasti mimo DPMB, tak podobně dopadl třeba celý participativní rozpočet resp. realizace většiny vítězných návrhů (a teď pro třetí ročník se radním nelíbí, že lidé pomocí záporných hlasů vyjadřují svůj názor, tak je v podstatě zrušili pro tento ročník).