Konstrukt investičních fondů a angel investorů je nastaven tak, že chtějí po pěti až šesti letech své peníze zpět. Děje se to nyní například v Uberu, v minulosti v Google, Facebook a dalších.
Naopak zakladatelé chtějí dál pokračovat. To je podstatnější zpráva. Takže investoři shrábnou balík peněz, ale firma pojede dál, jen například se strategickým partnerem (spolumajitelem) v zádech.
Říkali, že pouze 10% letenek prodají přes svůj web kiwi.com Zbylých 90% prodají tak, že ve velkých vyhledavačích letenek jako je kayak nebo skyscanner se zobrazí jejich nabídka při hledání letu s více přestupy jako ta nejlepší. Asi bude pro někoho nejlepší (neznamená nejlevnější, třeba jen minimalizuje čas přestupů, atd.), když jim tržby rostou.
Jen je třeba dát si pozor na mezičasu u přestupů, které systém nabízí v nereálných termínech. Cokoli pod 60min na mezinárodních letištích se zpravidla nedá stihnout. Každé letiště to má s přestupy jinak a pro zákazníka by bylo přínosem, kdyby kiwi počítalo s očekávaným časem na přesun a super lákavé časy celkového letu zbytečně nenabízelo.
Přesně. Stalo se mi v Detroitu, že jsem musel vyzvednout kufr, čekat hodinu frontu na imigračního úředníka, odezvdat kufr a nastoupit do letadla. A to za hodinu a půl, přestože tehdy cestovka tvrdila, že to bude dvě a půl hodiny. Zrada byla v tom, že v USA už měli letní čas, zatímco v Evropě byl ještě zimní.
Podobně Amsterdam - to je tak velké letiště, že přestup z některých terminálů je půl hodiny jen samotná cesta. A ještě byla podobná zrada v Londýně tuším na Heathrow - British Airways mají vlastní terminál.
Pod dvě hodiny na přestup už bych nechtěl.
Ryanair je zacal pred 3 mesici bojkotovat, ukazal, ze to jde, dalsi nizkonakladovky se taky nechteji nechat dal odrbavat, bude se konsolidovat trh... akcionari maji mod panika, chteji stihnout prodat, ale maji omezene moznosti, protoze smysl to dava jen firme z oboru, klasicky investor si pri cifre 10 mld. klepe na celo. To Hlavenkovo moudro s chatrci, ale neni zrovna vhodne, clovek by si mohl rict, ze je to uprimny pohled na stav firmy.
Kiwi má velké obraty, protože přes něj nakupují BFU, kteří dají na reklamu - tak jako v běžném životě, reklama funguje. Oni věří, že je to pravda a že Kiwi je nejlevnější.
Ajťáci hledají i jinde a najdou samozřejmě lepší a levnější kombinace letů. Já hledal poslední dobou tři cesty (dohromady 14 letů tam a zpět) a přes Kiwi mi to nikdy nejlevnější cenu nedalo. Machrují, že umí najít nejlepší cenu na kombinace letů, nikoli na přímé lety. Mé tři cesty byly:
1. tři lety (čili dva přestupy)
2. dva lety (1 přestup)
3. dva lety (1 přestup)
a k tomu samozřejmě cesty zpět. Takže žádné přímé lety - Kiwi tedy mělo možnost se vyřádit, neuspělo ani v jediném případě. Ne že by nenašli, jejich kombinace letů jsem dokonce i použil, ale koupil jinde kvůli lepší ceně.