Mediální dům Burda International CZ přebírá vydavatelství Extra Online Media. Získá díky tomu bulvární web Extra.cz, server o vaření Toprecepty.cz nebo ženský web Lifee.cz.
Ředitelka Burdy Petra Fundová uvedla, že akvizice posílí online aktivity mediálního domu a umožní mu oslovit nové cílové skupiny. „Tato transakce velmi dobře doplňuje naše současné, dobře etablované portfolio značek se silným vlivem a dosahem v oblasti fashion a lifestylu a činí z Burda International CZ vedoucího hráče na trhu v segmentu online foodu. Jde o perfektní spojení obsahu,“ řekla Fundová.
Burda byla dosud na českém trhu známá díky zavedeným časopisům Chip, Elle, Marianne, Svět ženy nebo Apetit. „Když jsme před deseti lety zakládali Extra Online Media, naším cílem bylo vytvořit nové vydavatelství, které bude hrát významnou roli v mediálním sektoru. Spojením s jedním z největších evropských vydavatelských domů se nám nyní daří tohoto cíle dosáhnout,” věří Tomáš Kačena z Extra Online Media.
„Akvizice společnosti Extra Online Media povede k dalšímu digitálnímu růstu na českém spotřebitelském trhu, což je dokonale v souladu s naší globální strategií,“ okomentoval transakci Tom Bureau, generální ředitel mateřské německé společnosti BurdaInternational.
Od dnešního dne je Burda International CZ 100% vlastníkem EOM, kterou dříve vlastnili Pale Fire Capital (75 %), český private equity fond, a generální ředitel Tomáš Kačena (25 %). Kačena zůstává generálním ředitelem společnosti EOM a bude podřízen generální ředitelce Burda International CZ Petře Fundové.
Burda International CZ a EOM budou nadále fungovat jako samostatné subjekty. Strany se dohodly, že nebudou zveřejňovat finanční podrobnosti akvizice.