Buzzfeed propustí 15 % zaměstnanců a ukončí provoz zpravodajského webu Buzzfeed News. Oznámil to generální ředitel Jonah Peretti.
„Propouštíme téměř ve všech divizích, ale u BuzzFeed News jsme dospěli k závěru, že už je nemůžeme financovat jako samostatnou organizaci,“ napsal Peretti zaměstnancům.
Redakce se sice mohla pochlubit Pulitzerovou cenou v kategorii mezinárodních událostí, ale kvalitní žurnalistika dostupná zdarma nebyla podle Perettiho rentabilní. Firmy výrazně seškrtaly výdaje na reklamu a obecně svou inzerci přesouvají spíše na Instagram nebo TikTok.
Buzzfeed raketově vyrostl díky šíření svých článků na sociálních sítích, jimž přizpůsoboval titulky, fotky i celkový styl psaní. Ale zlaté časy skončily, velké technologické firmy už nešíří obsah tak jako dřív, takže kombinace zhoršeného dosahu a nedostatečných tržeb už nebyla v případě zpravodajského webu nadále udržitelná.
Zrušením Buzzfeed News přijde o práci 60 lidí. Někteří ze spolupracovníků dostanou nabídku přejít do redakce webu Huffington Post.
Propouštění podle New York Times ohlásil také provozovatel webu Business Insider, tam přijde o práci asi desetina zaměstnanců.