České herní studio Grip Digital má nového výkonného ředitele. Stal se jím Jan Herodes, dřívější šéfredaktor Levelu a producent v české pobočce Disney Mobile, Bohemia Interactive a Keen Software House. V Bohemce řešil například titul Ylands a jeho expanzi do Číny, o čemuž mluvil v rozhovoru pro Lupu.
Grip Digital není tak známá firma, jako jiné tuzemské značky. Jde ale o firmu se 120 zaměstnanci, která se do velké míry soustředí na pomáhání jiným firmám s vývojem her, například s portováním na různé platformy. Má v portfoliu portfoliu portování Pillars of Eternity na PlayStation 4 a Xbox One, převod Darkest Dungeonu na konzole, vylepšování Conan: Exiles, převod Subnautica a dalších.
Grip Digital rovněž vyvíjí vlastní hry, úspěšně vydala Solus a Mothergunship. Aktuálně pracuje na “desítkách projektů pro přední vývojáře světoznámých AAA her.”
Studio loni utržilo 134 milionů korun s provozní marží 40,3 procenta. Firmu po padesáti procentech ovládají zakladatelé Jakub Mikyska a Jan Cabuk.