 
Nejen v evrope. Mame nejhustsi zeleznicni sit na svete. Bohuzel dvacet let se uprednostnovala silnicni doprava a zeleznicni sit jela v rezimu jen nutnych oprav. Teprv poslednich 10-15 let se zacina masivne rekonstruovat.
Je to jako se vsim. Dlouhodobe projekty na kterych se melo davno pracovat nezfouknete za jedno vladni obdobi. Dohanet skluz bude trvat aspon dve dekady.
I kdyby ty trate byly soukrome tak je tak rychle neopravite. Nemate na to lidske sily a kvalifikovane lidi na projekt techto liniovych staveb. Budte rad ze mate dnes podbijeci stroje, podkladace nebo obnovovaci stroje zeleznicniho svrsku. Bez nich by to byla porad manualni oprava partou chlapu jak ve stoleti pary.
 
A vsimnuli si, ze to "zabezpeceni za miliardy" nikdy nepokrylo vsechny trate? Ze treba mezi Radotinem a Berounem je stale elektromechanicke zabezpecovaci zarizeni pamatujici prvni polovinu minuleho stoleti? A ze mame porad spoustu trati, kde jedinym tratovym zabezpecenim je "telefonicke dorozumivani" (o jednodussich zpusobech rizeni nemluve)? A ze treba mame i trate, ktere ani nemaji radiove spojeni mezi vlakem a personalem okolo? A ze se treba resi veci, ktere pred 10-15 roky nebyly - treba ETCS?
A ze jste liny a ty informace si nedokazete najit, byt jsou na internetu volne dostupne... spis vypovida o tom, jak vy sam fungujete :-) No hlavne ze mate blbe kecy :D
 
Bohužel máme nejhustější síť železnic v Evropě. To zní na první poslech hezky, ale reálně to znamená, že 70 % jsou zastaralé, pomalé, nevhodně trasované tratě, které stojí na údržbě miliardy ročně na úkor těch 30 % opravdu využívaných. A samozřejmě také Správa železnic hospodaří s efektivitou správní organizace.
 
Už zase? A ty miliardy, ze kterých bylo pořízeno to současné superbezpečné zabezpečení jsou kde? Ehm... a to zabezpečení za ty miliardy... je KDE?
České praželeznice jsou na úrovni devadesátek v bělorusku a už do té černé korýtkové díry zapadlo tolik peněz, že se mohly klidně vyměnit úplně všechny kolejnice.