Vskutku, to by mne zajimalo, jak na predplacence s kreditem 100Kc provolate 100 000Kc, coz se jiz nekolika desitkam lidi v CR stalo. A ne, opravdu nevolali oni. Ale nekdo jim napriklad hacknul/ukradl jejich telefon nebo pobockovou ustrednu. A opravdu by mne zajimalo, jak tomu zabrani vas vypis.
Ucet kazde predplacenky vcetne vypisu se samozrejme da kontrolovati na webu prislusneho operatora. Pokud neznate pristup, staci si jej nechat poslat v podobe sms.
Pokud operátor bude chtít, tak změní ceny hovorů na předplacenkách i u tarifů, je tedy jasné, že se nemá smysl bavit a ani se nebavíme o kontrole cenové politiky operátora, ale o kontrole aktuálního vlastního volání. Aktuální volání mám pod kontrolou i s tarifem a možná ještě lepší jak u předplacenky. U operátora mám totiž aktuální výpis, takže vidím kolik jsem protelefonoval kam jsem telefonoval a kolik minut to bylo. Máte u předplacenky výpis hovorů?
Tohle je jen důsledek toho že všichni operátoři veřejně nabízejí stejné ceny a pokud chcete něco levnějšího musíte mít neveřejný nebo firemní tarif. K tomu je mnohem těžší se dostat a spousta lidí na to asi rezignovala nebo neví že by mohli platit několikrát nižší cenu. Myslim že pokud by byla otázka kolik lidí by bylo ochotných operátora změnit výsledek by byl jiný.
Jsou tam samozřejmě další věci. Kaktus limituje rychlost na 20 Mbps v obou směrech, ale v EU roamingu můžete používat celý datový objem jako v ČR. Emtéčko limituje na cca 40/20 a v EU roamingu má omezení zhruba na polovinu domácího objemu, pak si nechává platit 15 haléřů za MB, více v ceníku https://www.emtecko.cz/trz/cenik-zame.html
Kaktus 1 GB (+ 500 MB na sociální sítě) za 150 Kč. S dobíjecí akcí (ta je každý měsíc, lze si nastavit oznámení) tak dostanete dvojnásobek zaplacené částky. Zbylá data se neustále převádějí do následujících měsíců, za bonusový kredit si je můžete nakupovat do zásoby.
Emtéčko 1.5 GB za 143 Kč měsíčně (dalších 1.5 GB za 70 Kč, zbylá data se jednou převedou) s výpovědí tři měsíce.
Stále nic extra, ale pro mne přijatelné ve srování s tím co tu bývalo dříve.
Co je to za průzkum? Já jsem třeba operátora změnil před 13. měsíci a ještě 11 jsem vázán smlouvou, takže neuvažuji o tom, že bych ho v následujících šesti měsících změnil.
Za léta, kdy mobilní telefon používám, jsem byl postupně u všech tří operátorů, ale rozhodně neměním operátora každý rok, jen abych byl cool.
Z části souhlasím. Pokud mám výdaje něco málo přes 100 Kč ročně, proč mít předplacené nabíjení kreditu a neustále navyšovat neprovolanou částku, když můžu mít měsíční tarif 0 Kč a platit jen za to co skutečně protelefonuji. Ano, cena za minutu je vyšší, ale při asi 2Kč/min a s převážně příchozími hovory, není důvod měnit ani tarif ani operátora. Výdaje mám pod kontrolou i když to je tarif, zde nevidím proč bych u tarifu neměl mít výdaje pod kontrolou ale u kreditu ano.
>> Nízký zájem o změnu je pravděpodobně vedle pohodlnosti také fakt, že operátoři v podstatě nabízí tarify velice podobné a je těžké najít něco skutečně odlišného a výhodnějšího.
No, jestliže platím zhruba 250 kč ročně, tak nemám důvod měnit. Pointa je v tom, že pokud člověk nemá specifický důvod proč mít tarif, tak by se tomu měl vyhnout jako obecně všem službám, které chtějí rekurzivní platby. U předplatného nabíjení kreditu má prostě člověk výdaje pod svojí kontrolou. Ale samozřejmě, různí lidé mají různé potřeby a některým tarif vyhovuje.