Češi sledují televizi nejkratší dobu ze zemí visegrádské čtyřky

17. 2. 2025

Sdílet

Televize - diváci Autor: Depositphotos

Čeští diváci loni sledovali televizní vysílání průměrně 3 hodiny a 36 minut denně. Každý den si televizi zapnulo v průměru 68 % diváků starších 15 let. Alespoň jednou týdně ji podle dat z elektronického měření sledovanosti zapínalo 86 % diváků, tedy více než sedm milionů lidí.

Analýzu na základě dat agentury Nielsen pro Asociaci televizních organizací připravila společnost Atmedia. Ta zároveň národní ukazatele srovnala s ostatními zeměmi visegrádské čtyřky. Češi zdaleka nevysedávají u televize tolik jako Slováci (denní průměr za diváky starší 12 let je 3 hodiny a 55 minut) nebo Poláci (denně 4 hodiny a 25 minut, diváci starší 15 let).

Na čele žebříčku jsou dlouhodobě Maďaři, diváci starší 18 let tam v průměru sledují televizi 5 hodin a 15 minut denně. Ve všech státech visegrádské čtyřky zůstává TV sledovanost meziročně stabilní, s mírným poklesem pouze v Česku a na Slovensku.

Zajímavým příkladem je Polsko, kde naopak sledovanost vloni vzrostla meziročně o 7 minut denně. „Polský trh se odlišuje tím, že součástí oficiální TV měny je také sledovanost mimo domov. V loňském roce navíc došlo k zpřesnění definice tohoto typu sledovanosti, což vedlo k jejímu celkovému meziročnímu růstu,“ upozorňuje ředitelka Atmedia Michaela Suráková.

Případný nárůst televizní sledovanosti by bylo zajímavé pozorovat i v Česku, pokud bude spuštěn projekt měření mimo domov. „Například v Polsku v lednu tohoto roku představovala sledovanost mimo domov 10,45 % z celkového počtu natočených GRPů v cílové skupině 16–59 let. To už je poměrně zajímavé číslo,“ uzavírá Michaela Suráková.

GRP je metrika pro nákup televizní reklamy. Jeden GRP znamená, že reklamu vidělo jedno procento cílové skupiny, přičemž se počítá každé jednotlivé zhlédnutí.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).