Největší česká herní firma Bohemia Interactive, která je minoritně vlastněná čínským kolosem Tencent, v roce 2021 meziročně zvýšila tržby o 1,5 procenta na 1,12 miliardy korun. Zisk EBITDA se dostal na 806 milionů. Studio loni prodalo 4,9 milionu kopií svých her a rozšíření DLC. Tituly si loni zahrálo 22 milionů hráčů.
Čísla táhla zejména hra DayZ, která se na tržbách z her podílela 55 procenty. Arma 3 udělala podíl více než 30 procent, zejména díky komunitním DLC vydávaným pod značkou Bohemky. Největší příliv nových hráčů měl Vigor, na tržbách se podílel 10 procenty. Pro BI loni pracovalo přes 370 lidí.
“V roce 2022 očekáváme u většiny ukazatelů oproti loňskému roku růst v řádu nižších desítek procent. Rozhodující bude dodržení plánovaného postupu vývoje u nových titulů, u kterých trvá vývoj roky a často bývá plný překvapení. Finanční výsledky jsou v našem odvětví z tohoto důvodu silně cyklické. Zároveň budeme klást důraz na zachování stabilní podpory stávajícího portfolia. Nadále se budeme věnovat posilování růstu na všech platformách, a to včetně těch mobilních. Jedním z důležitých momentů v roce 2022 bude také náš vstup na čínský trh s herním titulem Ylands. Na projektu spolupracujeme s naším partnerem, společností Tencent. Značné úsilí a investice budou nadále směřovat do našeho multiplatformního engine Enfusion, který zajistí technologickou vyspělost titulů Bohemia Interactive v budoucích letech. Hráči a modeři si mohou výhody nového engine vyzkoušet v naší novince, hře Arma Reforger,” uvedl finanční ředitel Bohemky Slavomír Pavlíček.