Vlákno názorů k článku
Česká pošta má nového šéfa pro ICT a e-government, má přijít modernizace od Jiří - To, že má aplikace textové rozhraní ještě neznamená,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 10. 2018 16:30

    Jiří (neregistrovaný)

    To, že má aplikace textové rozhraní ještě neznamená, že se jedná o DOS. Česká pošta má již dlouhé roky nasazený Linux na terminálech. Jejich aplikace mají sice textové rozhraní, ale myslím si, že to není na závadu. Alespoň je ty rychlé a snadno používatelné bez myši.

  • 5. 10. 2018 11:58

    Petr (neregistrovaný)

    "...aby na kterékoliv pobočce mohli naši zákazníci vyřídit většinu komunikace s úřady a naši zaměstnanci jim mohli kvalifikovaně poradit." .. tak to bude dříve kolonie na Marsu. Moje zkušenosti se zaměstnanci pošty za poslední 3 měsíce bohužel dopadly takto:

    1) Zřízení datové schránky FO - trvalo skoro hodinu a musely se nato sejít 3 zaměstnankyně pošty.

    2) Ověření identity pro přihlášení na portál národního bodu - Tak toto byl opravdu hardcore, na tuto operaci se muselo postupně vystřídat 5 pracovnic a skoro po hodině a půl mě došla trpělivost a musel jsem se zlostí odejít a pracovnice si bohužel museli vyslechnout pár nehezkých slov

    Ještě také uvedu že se nejednalo o nějakou malou pobočku ale o poštu ve velkém městě kde je cca 10-15 přepážek. Doufám že další návštěvu pošty bud muset absolvovat až za hoooooodně let, nebo nejlépe UŽ NIKDY.

  • 6. 10. 2018 9:56

    fd (neregistrovaný)

    A predevsim to musi animovat okna, realizovat vsemozne fadeout/in efekty, zobrazovat vsemozna popup okna (idelane bez focusu nekde za aplikaci), bublinove napovedy a vsude to blikat.

    Ciste textove rozhrani je naopak pro praci zdelaka nejefektivnejsi.

  • 6. 10. 2018 11:06

    v.sp (neregistrovaný)

    Textové rozhraní je ok a je vidět, že těmi obrazovkami proskakují opravdu rychle. Ale nějaký redesign by to chtělo, těch kroků je vždycky nějak moc... a třeba hledání zásilky je snad zvlášť pro balíky, zvlášť pro dopisy (takže pokud člověk nemá podací číslo/výzvu, tak proskáčou těch obrazovek spoustu).
    A pro každý doporučený dopis zadávají do systému adresu. (A údajně i adresu odestílatele, i když má člověk tu jejich kartu, kde ta adresa je uložená.) Pošta nemá službu, že by si člověk zásilku připravil online a tahle data už tam byla (a podání na poště by byl scan jednoho čárového/QR kódu).

    Textové rozhraní má ale nevýhodu v "discoverability" - pokud tu operaci nedělá ten člověk často, tak pak neví, co kde zadat. A to jsou pak ty zmiňované případy, kdy se sejde 5 zaměstnanců a hodinu se to snaží vyřešit.

    Další věc jsou procesy - kdy třeba dosílka se zadá do systému, ale doručovatelkám se to dává ně nějakém papíru, a třeba na místní poštu dojde, ale ne balíkovou ne.

    Ten online přístup by pomohl u hodně věcí. Ok, v ČR se musí spousta věcí dělat osobně a s občankou v ruce, ale aspoň by to měli v systému předvyplněné, formuláře by snad znovuvymysleli tak, aby je pochopil i normální člověk, prošla by validace... a na poště jen naskenují kód, ověří totožnost.

  • 5. 10. 2018 12:02

    Ja (neregistrovaný)

    Jo co sem tam byl naposled tak tam jeli jeste na DOSu a byly uplne mimo realitu

  • 5. 10. 2018 16:43

    P2010 (neregistrovaný)

    To rozhraní připomíná na první pohled Turbo Vision z Borland Pascalu/C++ ze začátku 90. let. Možná nepoužívají MS DOS, ale jinou variantu, což nic nemění na tom, že je to strašné :-) Dobře a snadno ovladatelný software jen klávesnicí napíšete i se současnými technologiemi, jen se toho nesmí zúčastnit typická cool UX firma :-)))

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).