Česká televize se obává propojení TV Nova a operátora O2.
Myslím, že se ČT nemá čeho obávat .
Důvod je jednoduchý :
1) Má jistý příjem Poplatků z televizních přijímačů.
2) Nemá Reklamy ve vysílaných programech a to je silný argument ke sledovanosti.
3) Na soukromé, přereklamované televize se opravdu nedá dívat, nebo jen do první
reklamy a konečná (reklama pouze okrádá o čas).
4) ČT by se mohla obávat až tehdy, kdyby soukromé televize přesunuly reklamy na začátky
a konce vysílaných programů, (to se ale nestane).
ČT reklamy mimochodem má, jen se tomu říká "sponzorské vzkazy". Třeba při dakarských sumářích (opakovaně-pár let zpět) má ČT daleko víc reklamy než ryze komerční Eurosport. A navíc Eurosport neustále neotravuje vkládáním do obrazu "Sponzor pořadu XYZ", "Sponzor pořadu ZYX". atd.
Takže jakáže výhoda pro ČT?
Jste asi dlouho neviděl Eurosport, když jste schopen tvrdit, že má daleko méně reklamy než ČT. A pokud jde o to sponzorování pořadů, tak to má prostě uděláno jinak, např. teď při vysílání Tour de France je prostě sponzor součástí loga "Eurosport" a hned pod ním "-GCN-". Neustále, po celou dobu vysílání pořadu.
Popisoval jsem specifický případ, víme? 30 minut dlouhý souhrn etapy známé rallye, který od ASO kupuje jak ČT, tak Eurosport (+ xxx dalších). Myslím, že jsem to napsal dost jasně (nechcete si můj komentář přečíst ještě jednou? ;-)) a bylo to součástí námitky proti tvrzení, že "na ČT reklamy nejsou".
Zatímco Eurosport vloží do sumáře zpravidla tři bloky reklam (jen od smluvních partnerů a nikoliv do obrazu), na ČT neustále, po celou dobu vysílání pořadu běhají v pravém dolním rohu tzv. sponzorské vzkazy (někdy i dost rušivé).
A znovu, mluvím o JEDNOM pořadu, který je dodáván ve stejné podobě pro oba vysílatele...