Uvodni prispevek celeho tohoto vlakna je o ruseni vypalneho :-) Ale ze to vypalne(kam muzeme klidne zahrnout i dane, stejne jako koncesionarsky poplatek) slouzilo a stale slouzi k financovani toho, na co se dotycni urcite divaji boharovne prehlizi. At mi netvrdi, ze se nikdy nedivali a nedivaji na nic, co se platilo z verejnych penez... to je proste lez ;-)
A dokonce ji tam prodava. A co? ;-) Ta diskuze je o tom, ze nekomu prijdou koncesionarske poplatky, potazmo financovani audiovizelni tvorby z verejnych penez zbytecne s argumenty typu, ze na CT prece nekouka.... ale pritom casto cumi na tvorbu, co se z verejnych penez financovala uz u tech kecu o zbytecnosti neresi.
Ano, Kočár nejsvětější svátosti je koprodukční film, kde byla ČST zadavatel a FS Barrandov výrobce (viz titulková listina). Ale to nemá nic společného s prodejem archivní seriálové nebo televizní tvorby z archivu ČT. Například Jak dostat tatínka do polepšovny je pro změnu čistě televizní film, se kterým obchoduje pouze ČT.
V nabidce NFA jsou i dila, na kterych se CST vyrobne podilela. A jinak je to beztak tanec kolem verejnych penez, ze ktere konkretni hromadky se to vzalo je podruzne.
Informace o tom, kolik stoji neco natocit neni tajna. Samozrejme i z pohledu te "komercni" televize je vyhodnejsi, kdyz nic tocit nemusi a jen relativne levne koupi uz hotove. A vsimnete si, ze ta cena NFA je fixni - bez ohledu na komercni metriky - treba takova popularita. Aneb kde mate tu komerci? ;-)
Neprodava to CT, ale NFA... cenik mate na webu. Samozrejme NFA nic z toho nenatocilo, ze? ;-) Samozrejme ze se to historicky zafinancovalo z verejnych penez, ktere dnes mj. reprezentuje ten poplatek za TV. Prava na pet let za 6000/minuta... kdyz si tu "investici" rozlozite v case, tak mate celkem levne vypln na dlouhou dobu :-) Klasicka socializace (drivejsich) nakladu ve jmenu kapitalizace soucasnych zisku komercnich TV... ktere si tenhle "spravedlivy" pristup k archivnim filmum/serialum vydupali, ze? :D