Váš subjektivní názor nebo pocit, co je a co není reklama, může těžko stát nad zákonem. Právní úprava je daná a uvedené pořady vyhovují požadavkům zákona.
A pokud jde o sponzoring, mediální novela jeho objem poprvé omezí (včetně výslovného ročního limitu pro stanici ČT1).
Podle mého názoru, pokud je na ČT1 zapovězena reklama, neměl by tam být ani pořad s označením produkt placement. Dost na tom, že ČT obchází zákon a reklamy nejsou reklamy, ale "sponzor pořadu" a těchto "sponzorů" je stejný počet minut, jako bylo reklam před zákazem.
Jak je napsáno i v článku, tento typ obchodní spolupráce zákon dovoluje. Záleží na konkrétním zpracování. Hobby naší doby i Polopatě jsou správně označené na začátku i na konci symbolem pro product placement.
A co bude s pořady na ČT1, které se tváří jako "hobby" programy, ale jde o neskrývanou reklamu a propagaci nejrůznějších produktů?
Hobby naší doby, Polopatě a další