No, tak se na to podívejte sám: české dráhy prodávají elektronické jízdenky. Dobrá služba. Ty platí pochopitelně pouze pro toho, pro koho jsou určeny. Samozřejmě. Mám-li tedy nějaký nárok na slevu, musím přirozeně tento nárok při použití jízdenky prokázat. OK. Jak to ale souvisí s tím, že čd vydávají e-jízdenky pouze na jméno uživatele?
To je naprostý nesmysl, který nijak nesouvisí se samozřejmou potřebou, aby dráhy dostaly zaplaceno, co dostat mají. K ověření nároku na slevu by u e-jízdenky stejně jako u papírové stačilo předložení dokladu při kontrole. Vynucovat od každého zákazníka jeho jméno a eventuálně i prokázání totožnosti, pokud zákazník nežádá o slevu, je zcela nadbytečné.
Tedy, je to přinejmenším blbost. Zda je to i nezákonné, si nejsem úplně jistý, ale pokud vím, směrnice (g)prd zakazuje shromažďovat osobní data nad rámec nezbytné potřeby nebo zákonné povinnosti.
Proboha jaký nezákonný sběr nepotřebných dat?!? Se oháníte (g)prd, přitom vůbec netušíte o čem to je. Si laskavě přečtěte podmínky ochrany osobních údajů. Tam máte také naspáno k čemu to jméno potřebuji. Nejde tedy o nadbytečný údaj, ale je podmínkou k plnění přepravního řádu. ČD tedy nic neporušuje. Jestli se Vám to nelíbí, tak to můžete odmítnout a jezdit jiným dopravcem. Počkat. ČD vlastně není jediný, kdo vyžaduje jméno a příjmení. Koukám, že to vyžaduje i Arriva.
Stejně tak je Váš nesmysl se zpožděním. Zpoždění mají všichni. A v drtivě většině to není jejich chyba, ale chyba na straně SŽ v podobě jejich výluk.
Váš příspěvek není o ničem jiném, než házet špínu na ČD.
Konstatuji, ze cist by ste se mel naucit predevsim vy.
GDPR je zakon. Prepravni rad nikoli. Jizdenka neni zadny doklad, uvadeni osobnich udaju na ni je nadbytecne a tudiz ilegalni.
Dal zjevne netusite, ze opet v souladu s legislativou nalezi za nedodrzeni jizdniho radu nejen vraceni jizdneho, ale i odskodne. Za libovolne nedodrzeni jizdniho radu - s vyjimkou prirodnich vlivu (povoden/zemetreseni/....)
Chyba pochopitelne neni na strane SZ, ale na strane dopravce, ktery je povinen na zaklade dostupnych informaci o vylukach jizdni rad upravit.
OMG!!! Když už poučujete, tak si ověřujte fakta. GDPR není žádný zákon, ale nařízení. Zákonem je až "Zákon o zpracování osobních údajů". GDPR nijak nezakazuje použití osobních údajů, pokud subjekt jasně sdělí, k čemu takový údaj potřebuje. To tam je uvedeno. Takže nemůže jít o nadbytečný údaj. Pokud si myslíte opak, je vaši povinnosti upozornit ÚOOÚ.
Pro klid vaší duši na to ČD už jednou doplatila, když jako nadbytečný údaj chtěla číslo občanského průkazu. Po upozornění to vypustila. Ale evidentně úřadu nevadilo jméno.
Jízdenka je doklad! Prokazuje oprávnění použití dané služby. Je-li jízdenka nepřenosná, podle přepravního řádu, a nikdo nerozporuje, že nemůže být nepřenosná, může obsahovat identifikační prvek prokazující, že dotyčná osoba je vlastníkem dokladu.
Ale tuším. Jsou dána pravidla, kdy lze požadovat odškodné. A cestující na to má právo. Akorát, že několikahodinové zpoždění se děje ne tak často.
Jakože když bude jednodenní výluka, která způsobí desetiminutové zpoždění, tak kvůli tomu musí pracně předělávat jízdní řád? Ale jdete. To platí, pokud je dlouhodobá výluka, pak se vytváří výlukový jízdní řád nebo se v celoročním zohlední.
Jinak zde platí kaskádový efekt. Jedna malá výluka na jedné trati, může způsobit zpoždění vlaků na jiných tratí. To chcete i tam nutit dopravce, aby upravoval jízdní řád? Zvláště v dnešní době různých dopravců, Jestli ji mají striktně dodržovat, tak vám cestující na přestupních stanicí pěkně poděkuji, že jim před nosem ujel vlak.
Jsou dána pravidla, kdy lze požadovat odškodné.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Jen je třeba pochopit, že pravidla jsou dána tak, aby to dopravce nezruinovalo. Dostat se včas do cíle je spíše bonus, rozhodně ne nárok.