SŽDC je úplně ukradené, jestli mají cestující internet nebo ne, protože jeho zákazníky jsou dopravci a ti nemají jinou možnost, takže není ani potřeba přidávat nové služby, protože zákazníci nemají kam utéct.
I z dlouhodobého hlediska si nemyslím, že by to bylo ekonomické, protože to nebude o tom, jen natáhnout přes 9000 km kabelů, ale bude k tomu potřeba ještě další technika, lidi atp.
"SŽDC je úplně ukradené, jestli mají cestující internet nebo ne, protože jeho zákazníky jsou dopravci a ti nemají jinou možnost, takže není ani potřeba přidávat nové služby, protože zákazníci nemají kam utéct."
Tak SZDC bude delat to, cim ho poveri stat. Kdyz nebude, stat muze vymenit reditele. Pokud se stat rozhodne ze by na koridorech chtel mit kvalitni signal, tak mu v tom nemuze nikdo zabranit.
"I z dlouhodobého hlediska si nemyslím, že by to bylo ekonomické, protože to nebude o tom, jen natáhnout přes 9000 km kabelů, ale bude k tomu potřeba ještě další technika, lidi atp."
Mluvim jen o koridorech ze kterych navic muzete vynechat prujezdy mest a jejich okoli, kde rozumny signal byva z podstaty. Podle me se celkem jedna max o cca 1000 km.
Dost záleží v jakém voze/soupravě jedete. Jsou mezi nimi značné rozdíly v útlumu signálu (až 40 dB útlum!). Viz oficiální měření ČTÚ - https://www.ctu.cz/sites/default/files/obsah/clanky/71391/soubory/20160420vysledkymereniutlumustenzeleznicnichvozu.pdf