To je doufám jen citace nějaké zprávy... kterou dělalo nějaké IT čuně, no spíš kancl myš. Hází se tam frekvencema lang sang sem tam jeden neví oč jde. Problém to ale jen obchází. Finální řešení je jen jediné možné a to cílené pokrývání koridorů, kdy by z veřejně dostupných mobilních dat měl užitek každý. Ale to bude si taky sci-fi...
Skutečného pokrytí koridorů lze dosáhnout jen jedním způsobem a to takovým že ke stávajícímu stavu se na sloupy podél tratí kde jsou vysílače pro gsm-r přifaří i operátoři. Všechno ostatní jsou ne / chtěně pokryté ze stávajících či nových sajtů, které se jen velmi nepravděpodobně budou stavět právě pro účel cíleného pokrytí koridorů. To je jak v nákupákách : někdo kreje na líno jen zvenčí, někdo má indoor site a hádejme kdo je na tom lépe s pokrytím a kvalitou služby uvnitř...
Prostě je tu smršť vlaků a není aktivní řešení, samé pasivní... a to jen pro některé, no paráda... za ty výdělky co u nás trojka má z našich peněz jsme si to kompletní pokrytí koridorů předplatili !
Vite co to je tzv pasivni retranslace? Resi to kupodivu zcela bezne uz par patku kazdy vyrobce kazdeho auta. Pokud chcete do auta HF, tak vam tam presne tohle daji. Jinak receno venku mate antenu, uvnitr mate antenu, a mezi nimi je kus dratu. A dela se to neprekvapive presne proto, ze krome plechove auta mate dnes typicky i ruzne filtry v oknech. Proc tam neni treba rovnou zesilovac? Protoze na jeho provoz by ste musel mit licenci. To by se totiz z pasivniho prenosu stalo aktivni vysilani v licencovanych pasmech.
Že jsou koridory pokryté je pouze marketingový žvást. Sice na to jsou testy, ale kdo se podíval na metodiku, tak musel jen žasnout. Oni totiž za pokryté považuji i sotva použitelný signál. Ten je použitelný tak akorát venku kdy budete stát na místě, ale ne v pohybujícím se vlaku. A je jedno, jak odstíněně vagóny jsou.
Jinak, odstíněné vagóny sice něco pohlcují, ale zase tak výrazný problém to nepřestavuje, pač v místě s dobrým signálem je i uvnitř vagónu použitelný signál. To odstínění je konstantní. Což znamená, že pokud uvnitř vagónu není signál, znamená to jediné, ani venku není dostatečný signál.
Ano, některé typy vozů i více jak 40 dB. Jinak poslední data z měření jsou zde: https://ctu.gov.cz/mereni-pokryti-zeleznice. Loni se měřelo znovu, takže můžeme očekávat aktuálnější data.
Tak záleží co za soupravu se použije. V níže uvedeném odkazu o měření počítali s útlumem 21 dB. Což dle jejich měření způsobilo zhoršení pokrytí o 10-15%. To je sice dost, ale jak jsem psal, za pokryto použili limitní hodnoty, které jsou na hranici použitelnosti. S těmi hodnoty je jasný, že s útlumem to způsobí ztrátu signálu. Kdyby limitní hodnoty snížili na použitelné hodnoty pro jedoucí vlak, byly by výsledky pro outdoor ještě horší.
No, to se merilo... a skutecne 100% pokryti se v pripade LTE fakt nenamerilo ani v outdooru. Jo, GSM... na zavolani dobry, ale na data fakticky nepouzitelny.
Nedostupnost sluzby na ipv4 (nebo na ipv6, to je uplne jedno) je rozhodnuti poskytovatele sluzby. Pro me jako konzumenta dane sluzby je uplne nepodstatne, jestli jsem v danou chvili pripojen na v4 nebo v6, nedostupnost pro me znamena jedine: neni o me jako o zakaznika zajem a tedy si holt najdu alternativu. Na providera bych to opravdu nestrkal.
Na té trase Poděbrady - Chlume nad Cidlinou jde spíš o to, že trať uhne přes Velký Osek a pak se kroutí mezi močály a kolem kopečka, místy, kde (kromě té železnice) není proč posilovat vysílače. Narovnání by tu pomohlo asi výrazně.
Jenže: železnice se nestaví podle dostupnosti mobilního signálu, ale podle možností terénu...!
Ja si myslim, ze by nemeli routery vymenovat, ale jen pridavat. Protoze doprkynka ve vetsine vlaku furt wifi neni. A to dokonce ani v tech, kde by byt melo. Dva tydny zpatky jsem pri kupovani jizdenky cetl ze v tom danem vlaku bude wifi, a bylo tam leda houby s octem. (Jo, mohl jsem zkusit jizdenku reklamovat, ale to by me stalo prilis moc casu a usili).