Odpovídáte na názor k článku Česko je jedna z posledních evropských zemí bez pravidel pro mobily ve školách, tvrdí výzva. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
1) princip "Co není zakázáno, je povoleno" je vyloženě hloupý a pro život nebezpečný, nebavíme se o konfiguraci serveru, ale o výchově dítěte! Děti je potřeba vést v první řadě k morálce a osobní zodpovědnosti. Až si je osvojí, pak je možné rozvíjet "svobodné myšlení" a pochopení, že svoboda není totéž, co anarchie a je tudíž také omezená - ochotou ustoupit ze svého (často pouze domnělého) práva ve prospěch férového práva druhého.
2) samozřejmě, že zákaz mobilu ve škole šikanu neřeší, ale může mít pozitivní vliv v tom, že se vytváří kvalitnější osobní vztahy naživo místo nekvalitních bezemočních elektronických, šikanátoři se projeví v reálu, kde to může učitel zachytit, zatímco v elektronickém světě nemá učitel ani právo a i možnost se ke zprávě dostat, jedině zprostředkovaně, což se obvykle neděje.
3) omezení přístupu k droze (což pro děti mobilní hry prokazatelně jsou) má vliv jednak na detoxikaci, také na zaznamenání závislostního chování.
No a na závěr mi vysvětlete, jak mám jako učitel na gymnáziu učit 15leté "děcko", že to, co dělalo na ZŠ a doma celý svůj život není ok, když jich mám 30 a navíc zanedbatelnou chvíli.
Mám zkušenost s děckama z nižšího gymnázia, která přišla ze ZŠ, kde zákaz platil, že se velmi dobře bavili mezi sebou i o přestávkách. Trvalo to sotva jeden školní rok, než zabodli oči do mobilu, protože u nás to zakázané není a uhlídat to v počtu učitelů formou domluvy nejde.
Zrovna nedávno jsem se ptal trojice studentek s očima zamořenýma v displeji na schodech, jestli se nebojí, že zakopnou... Odpověď zněla "pane učiteli, když on dal zrovna někdo na net videa z tanečních". To holt nemohlo počkat 2 patra do šaten. A jak mám tuhle závislost bez zákazu odnaučit, když informatika má míň hodin, než tělocvik?