Třeba proto, že se můžou vzájemně natáčet a pak to zneužívat? V tomhle docela rozumím, pokud to škola nechce. Ale musí pak dětem nabídnout i jiné aktivity na přestávky :)
Jinak zákonnou úpravu u nás přece máme - a je na řediteli, jestli/jak ji využije, https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-561#p30-3 (stejně tak ředitel rozhoduje o obsahu výuky do ŠVP i dalších pravidlech, škole nejde nařídit, že musí učit moderně, AI apod. )
Pravil jeden český politik: V zákonech žádní duchové nejsou!
;o)
Ta omezení jsou hloupá a vycházejí z velmi zjednodušeného pohledu na problematiku, vlastního generacím, které s mobilní technikou nevyrůstaly. Paradoxem je, že žákům je zakazována, ale učitelé ji používají.
Osobně mám zkušenost s dětmi, které jsou v přístupu k (mobilní) technice omezovány, s těmi, které nemají žádná omezení, i s těmi, kterým se dostává odborného vedení, třeba proto, že jejich rodiče s takovou technikou pracují. Zjednodušeně bych to shrnul tak, že děti z omezované skupiny se chtějí vyrovnat těm z neomezované skupiny, zatímco děti ze skupiny s odborným vedením používají techniku cíleně a a "závislosti na mobilech" propadají méně.
.
RVP je sice závazný, ale zároveň dost volný dokument - vejde se do toho kdeco, vč. demokratických škol. Taky říká, co by měl žák na konci školy umět = ne, jak přesně toho dosáhnout ani, že něco "musí" umět. Tj. třeba informatika učí o datech a aplikacích nebo algoritmizaci, ale už neříká, jestli je AI povinnou součástí výuky nebo v jakém jazyce se to má učit :)
A to je meritem veci i v teto komentovane zpravicce. Neexistuje jednotna metodika a kazdy reditel, kazda skola si to nejak resi po svem. A ano, vztah lidi k technice je ruzny - ani bych netvrdil, ze je to podmineno vekem a tim, s cim kdo vyrustal - aneb jsou vekem pokrocilejsi, presto technicky zdatni lide... a i ti pozdeji narozeni, co jsou co se techniky tyce gramla. Pravidla pro mobily ve skolach nutne nejsou o zakazech - ale prave o tom odbornem vedeni, zeano. A ono to zacina uz tou naplni prestavek - a ujasneni si, jaky smysl maji.
I skolni vzdelavaci program je podrizen ramcovemu vzdelavacimu programu - aneb reditel si tam nemuze dle sve libovule napsat co chce, ale musi respektovat nejake definovane mantinely. RVP se samozrejme cas od casu zmeni a skola je povinna zmeny v RVP reflektovat ve svem SVP. Takze pokud se tam v nejake forme objevi treba Vami zminene AI... nebude mit reditel moc na vyber, zeano ;-)