Český jednorožec Mews nepolevuje ani v novém roce. Poté, co v listopadu koupil dva západní konkurenty, hned začátkem ledna přidal dalšího. Jde o novozélandskou společnost Clarity. Pro Mews už jdou o dvanáctou akvizici.
Clarity Hospitality Software Solutions funguje už od roku 1992. Vyvíjí software pro správu luxusních hotelů a akcí. Doposud tedy byl pro Mews konkurencí.
Clarity se soustředí na region Asie a Pacifiku (APAC), kde díky tomu český startup posílí. “Akvizice Clarity je pro nás dalším krokem na cestě vybudovat celosvětově propojenou síť hotelů,” popsal Matt Welle, výkonný ředitel Mews. Clarity je rovněž aktivní ve Velké Británii. Mews loni v APACu vyrostl o 16 procent a v Británii o 42 procent.
Software, který Češi vyvíjí, soupeří s legacy nabídkou od Oraclu a spol. Analytická společnost IDC český startup označuje za hlavního hráče (Major Player) v hospitality softwaru. Jde o takzvaný Property Management System (PMS), skrze který se spravují hotely, jejich služby, pokoje, restaurace a tak dále. Vedoucími dodavateli jsou Oracle a Infor, mezi Major Players jsou vedle Mews ještě Amadeus, Agilysys, Protel, Sabre a Cloudbeds.
Mews loni získal další investici ve výši 110 milionů dolarů, což podnik ocenilo na 1,2 miliardy dolarů. Mews se tak řadí k českým jednorožcům, tedy firmám s hodnotou nad miliardu dolarů. Mews už nakupovala v Silicon Valley, Německu a dalších zemích.