Investici od domácích fondů i ze zahraničí si zajistil projekt Outfindo, který funguje jako nákupní průvodce. Namísto řady parametrů nabízí AI průvodce, který řeší, jak lidé budou produkt používat.
Celkem 1,2 milionu eur (přes 30 milionů korun) plyne do firmy v rámci late-seed kola. Vedl jej CEE fond Eleven Ventures, zapojili se čeští Lighthouse Ventures a Borovicka Capital. „Outfindo má odhodlání redefinovat hranice možností e-commerce,“ věří Jakub Borovička, Managing Partner druhého jmenovaného fondu.
Za myšlenkou stojí bývalý profesionální cyklista Jan Matějů. Když opakovaně radil přátelům a rodině s výběrem kola, uvědomil si, že je náročné nejen orientovat se ve světě elektrokol, ale třeba i mezi domácími spotřebiči nebo matracemi. Startup založil v roce 2020 s Ondřejem Boudou a Martinem Chrzem. Zákazníky platforma provází nákupem podle toho, jak budou produkt používat.
Peníze přicházejí po trojnásobném meziročním nárůstu tržeb, vypočítává Outfindo. „Investice nám umožní rychlejší vstup na nové trhy a rozvoj našich technologií, konkrétně v oblasti automatizace produktových dat a jejich obohacení. To je klíčové pro e-shopy závislé na platformách jako je Google Shopping, kde je nutné ladit úplnost a komplexitu produktových dat,“ říká Matějů. Teď startup pokrývá 26 produktových kategorií v 10 zemích a spolupracuje například s weby Allegria (Firma na zážitky), Bikero, Růžový Slon, Cycles UK nebo Grenion.
„Věříme, že AI změní způsob, jak nakupujeme a vybíráme produkty odpovídající našim potřebám,“ komentuje Ivaylo Simov, Partner Eleven.
Dříve do společnosti investovali také čeští Presto Ventures, Patero, a Miroslav Vlasák z Revolgy, dále Richard Valtr (zakladatel Mews), JARO Capital (Jaroslav Beck a Robert Kyncl), a Longevity Fellows (Bohuslav Dohnal).