Student Fakulty informačních technologií ČVUT v Praze Ondřej Sakala v rámci své bakalářské práce vytvořil softwarový nástroj, který výrazně usnadňuje pokrývání trojrozměrných virtuálních objektů pomocí dvourozměrných textur. Toto spojení je základem grafiky u her, filmů a podobně.
Textury polygonovým výtvorům dávají vzhled a většinou je realizují kreativně a umělecky založení grafici. Sakalův software StableGen umí tyto textury generovat pomocí prvků umělé inteligence.
“Nástroj StableGen je rozšíření pro populární 3D program Blender a umožňuje snadno generovat detailní textury pomocí takzvaných difuzních modelů – to jsou AI nástroje, které umí vytvářet obrázky na základě textového zadání nebo vizuálních předloh. Díky tomu může uživatel například jen napsat, že chce texturu oprýskaného kovu nebo starého dřeva, a StableGen ji během chvíle vytvoří. StableGen také umožňuje používat obrázkové předlohy, takže pokud má někdo konkrétní styl nebo vzor, může ho snadno přenést na svůj 3D model. Zároveň si lze nastavit úroveň detailu nebo vzhled podle potřeby,” informovala ČVUT.
StableGen je k dispozici zdarma jako open source, kódy s popisem funkcí, ukázkami a podobně naleznete na GitHubu. S tím související bakalářská práce je zde.