Češi mají bohužel tendence jiné, než jaké popisujete - obvykle čekají za málo peněz hodně muziky. A také mají špatnou paměť, když už zapomněli, jak před XX roky volali z jedné telefonní budky na celém sídlišti a potom z mobilů, kde platili i příchozí hovory, následované o chlup lepším GSM, kde byl signál jenom ve velkých městech a minutová tarifikace někde kolem 10 Kč při polovičních platech, než jsou dnes...
T-Mobile investoval poměrně hodně a pokud jde o zisk, tak i kdyby zůstal zde, tak vám to lepší služby rozhodně nezaručí, stačí se podívat na O2, které i přes "zisky doma" funguje v podstatě stejně. Nalít do něčeho X krát víc peněz neznamená, že se služba stejně tak X krát zlepší.
Tak třeba přehled o čerpání dat a volných sms/minut, vyúčtování, dokupování datových balíčků apod. Některé (ale ne všechny) tyhle služby lze teda kontrolovat přes ten jejich spyware do mobilu, pokud si tím někdo chce plnit mobil. Že nějakou službu nevyužíváte nebo neumíte využívat neznamená, že je v pořádku, když ji operátor provozuje diletantsky. Je to podobné, jako byste omlouval neschopnost prodejce vydat účtenku jen tím, že vy ji při nákupu dvou rohlíků stejně nepotřebujete.
Ale když vám vyhovuje platit předražené tarify s mizernými parametry a svými penězi sponzorovat levné a kvalitní služby v zahraničí, dobře vám tak. Češi mají tyhle sebemrskačské tendence bohužel asi vrozené.
Výpadek je něco jiného, než mizerná infrastruktura, do které se neinvestuje, protože zisky odplouvají do zahraničí. Sice nemám možnost porovnat s německým T-Mobilem, ale vážně pochybuju, že si tam někdo dovolí pravidelně na půl dne "plánovaně" vypínat celý zákaznický web s *** pseudovtipným komentářem, že "servery si musí odpočnout"...
Jistě, tvá interpretace situace je taková jaká je. Že voní dobou minulou je více než jasné. Vždy by se mohlo platit méně, když by si kdokoli ubral ze své marže. Vem si jaké jsou platy šiček textilu někde v Asii. Jednotky dolarů denně, to je špica. A teď si vem, jaký je plat u nás. Také bychom mohli říci, že kdyby si lidé nechali dát platy jako jinde, když to jde, mohlo by to být jako jinde...
Věřím, že i ty jdeš příkladem a ať jsi zaměstnanec či podnikatel, jeden na nějakém minimu, třeba na cenové hladině Bulharska, ať zůstaneme v EU a nechceš ani větší plat a nemáš ani větší ceny, než v dané zemi, když chceš, aby se jiné firmy inspirovaly tím, jaké jsou ceny jinde....
Ale ruku na srdce, takový ty nejsi. Ale chceš to po druhých. A to je právě to pokrytecké na tom všem.
Máme se tu jako čunicí v žitě, ale pořád máme málo a pořád musíme koukat k sousedovi za plot, zda nemá náhodou více a zda bychom nemohli taky... škoda no.
Jak může být spektrum obsazené, když aktuálně probíhá vypínání pozemního DVB-T vysílání v pásmu nad 700 MHz právě proto, aby se uvolněné kmitočty pronajaly mobilním operátorům? Další frekvence jsou v pásmu 3,7 GHz a po vypnutí 3G budou opět volné kmitočty v dalších pásmech. To by ovšem stát musel chtít tyto kmitočty pronajímat novým subjektům a ne jako v případě 3,7 GHz, že je pronajme někomu ze stávající trojky (konkrétně O2).
Správný pravičácký názor, až na to, že pokud na trhu neexistuje konkurenční prostředí (vznkají kartely/oligopoly) tak si trh sám neporadí...
Těch kmitočtů, které lze využívat je omezené množství, což omezeuje další subjekty, které by mohly na trh vstoupit a vytvořit to správné konkurenční prostředí při kterém by trh fungoval, tak jak má.
"křesťanský zisk" je průměrný zisk v křesťanských zemích s podobnou úrovní služeb, TDR.
Nekřesťanský zisk pak zavání lichvou, zvlášť, když se člověk odváží porovnat situaci u nás se zahraničím.
"extra zisk generován na úkor lidí" znamená například i to, že by tu každý mohl platit průměrně o 100 Kč měsíčně za mobil méně a ještě by měl lepší služby (více dat, neomezený hlas a SMS). Anebo to znamená i to, že v jiných zemích, kde T-M také působí, může nabízet lepší ceny a křížově je dotovat z českých vysokých cen a zisků.
Opakuji, že T-M se chová správně - maximalizuje zisk v mezích zákona a tržní elasticity, to je pravý účel a smysl jeho podnikání. Chyba je jinde, psal jsem to v předchozím příspěvku jasně.
Tady někdo přehlédl takovou jako drobnost, že legislativa fyziku neobejde (= že radiové spektrum je jen jedno a již obsazené) a tak nové konkurenční firmy jaksi žádné nové mobilní sítě budovat začít nemohou, razítka-nerazítka. Ano, máme tu jakýsi plán na vysněného čtvrtého operátora, ale ten nemůže stačit na to, aby si tak kvalitně zabetonovaný trh poradil sám.
Stát firmám rádiové spektrum nevěnoval, ale pronajal a dostal za pronájem řádně zaplaceno, stejně jako stát dostává od těchto firem daně (DPH, daň z příjmu).
Pokud jde o regulaci, tak to je asi nejhorší možná cesta vůbec, protože každá regulace křiví trh. Stát musí hlavně zjednodušit legislativu, aby nové konkurenční firmy mohly začít budovat sítě bez byrokratických průtahů a všemožných razítek, trh si pak poradí přirozeně sám.
To je jak brifing kandidata KSCM...
"nekrestansky zisk" nebo "zisk generovan na ukor lidi"
kazdy generuje "zisk na ukor lidi" ono bez lidi se zisky blbe generuji, kdyz podnikate. Stejne tak "nekrestansky zisk" je prosim co za pojem? To je nejaka komise na urcovani krestanskeho zisku?
Skoda toho zacatku no.
Není problém, že T-Mobile si dělá se ziskem, co uzná za vhodné. Problémem ale je, že tento až nekřesťansky vysoký zisk je generován na úkor lidí v Česku kvůli pajdajícímu tržnímu prostředí.
Chyba je v ČTÚ a především asi v parlamentu, kvůli kterému tu máme zákonné prostředí nastaveno tak, že ve výsledku máme místo volného trhu zaručujícího rozumné ceny jen divoký oligopol a z něj plynoucí zbytečně drahá mobilní data a volání. Dusí to rozvoj celé ekonomiky.
Pokud máme radiové spektrum (státní "majetek") věnováno třem firmám na stavbu pouhých dvou sítí, tak to není konkurenční prostředí, ale duopol/oligopol jako vyšitý. Tento je nutno pevnou rukou regulovat, tak jako se tomu děje v jiných zemích. U nás se zatím jen desítky let zkoumá, jestli by to vůbec regulovat šlo, a přitom se tu dějí očividné nepravosti.
Možná by šlo rozjet skutečně volný trh mobilních služeb s rozumnými cenami, kdyby došlo k oddělení infrastruktury (mobilní sítě) od služeb (volání/data), jako se to stalo s CETINem pro pevné linky. Pak by státní regulace zřejmě nebyla nutná - pokud by tedy nerýžovala sama ta firma pro stavbu infrastruktury...
A kdo zdejší se měl najít? Síť T-Mobile vznikla jako Paegas když měli v RadioMobilu majoritu České radiokomunikace ještě před jejich privatizací. Ta zahraniční firma měla v době rozjezdu jen minoritní podíl. Podobně i Eurotel (O2) se rozjížděl s většinovým českým vlastníkem, který to následně odkoupil a pak byl privatizován do zahraničí. A českého spoluvlastníka (ale tady už tušim jen minoritního) měl při rozjezdu i CeskýMobil (Oskar->Vodafone).
Pokud chodim do prace, vydelam si penize, ty mi pak zdani a dostanu cistou mzdu, tak s tim si pak muzu delat co chci a nikomu neni nic po tom, zda ty penize utratim v CR nebo v Nemecku.
Pokud tu funguje firma, ta zamestanva lidi, tvori zde hodnoty, vse zde zdani a ciste penize ji zustanou na uctu je jen na nich co s tim udelaji a nikdo nema pravo ani naznakem resit ze je to spatne.
Chapu, ze je to popularni tema, ta snaha bulvarizovat to zde je, ale nastesti s tim nikdo neni schopny nic udelat.
přitom virtualizaci a load balancing používají, že ty zase nevíš o čem mluvíš? Jak má virtualizace a load balancing vyřešit problém upgradu?
Odstávky jsou z mého pohledu způsobeny zvolenými technologiemi, při upgradu ať už vnitřního SW nebo databází dochází k výpadku. V jejich infrastruktuře je spousty technologií a zajistit tam rolling upgrade není na pořadu dne. Udělat odstávkové okno, vklidu si vše nasadit, otestovat a pustit je pořád nejbezpečnější způsob jak řešit upgrade. Samotný web je špička ledovce.
To nedávno byl pád diskového pole a chvilku jim trvalo ho obnovit, spíše bych se ptal, proč zvolili takhle naivní zálohování, ale to je jejich věc.
Jenom dotaz - co je na tom webu tak zajímavého, že se bez něho někdo neobejde? Jelikož mám také T-Mobile, tak z vlastní praxe mohu říct, že jsem na webu byl naposledy při založení účtu před pár roky a tím to skončilo.
Výpadek služeb je samozřejmě nepříjemný, leč postihuje všechny operátory bez výjimky a je potřeba s tím počítat, že u home služby za home ceny nemůže člověk dostat nonstop zálohovanou business službu.
Někteří zdejší diskutéři si myslí, že to není vyvádění peněz ven z ČR a že je to v pořádku... Nu, pokud je to v pořádku, tak asi nejste zákazníky T-Mobile. Jejich web dělají nejspíš nějací středoškoláci, neboť má minimálně jednou (zpravidla několikrát) měsíčně tzv. plánovanou údržbu, což znamená, že žádné online služby nefungují obvykle od 22 do 7 hodin. Hrát si na ostrém systému se u profíků nedělá. Virtualizace a load balancing je pro T-Mobile asi neznámý pojem. Tohle bych čekal u nějakého internetového providera v Boubínském pralese, ale ne od jednoho ze 3 operátorů v ČR. Nedávný rozpad infrastruktury a několikadenní neustále odkládané obnovování služeb je další ukázku toho, jak intenzivně do své infrastruktury "investují" a jak je spolehlivá...
Tyto miliardy mohly zůstat zde za předpokladu, že by napřed nějaký zdejší subjekt nalil miliardy do výstavby celé sítě na úrovni T-Mobile. Pak by mu také plynul zisk do jeho kapsy. Ale jaksi se nikdo takový zdejší nenašel a musela to být zahraniční firma...
Peníze našich občanů to již samozřejmě nejsou, protože naši občané si za svoje peníze koupili službu, tato jim byla poskytnuta a peníze se tedy staly majetkem T-Mobile. Asi jako v případě, že člověk udělá nákup v nějakém supermarketu a odnáší si zboží - pak také peníze za toto zboží již nejsou jeho, ale patří obchodníkovi.
Český monopolní trh je ráj pro big3 operátory. Kolik mld odplulo mimo ČR neofiko pres ruzne mngment fee, konzultace matkám apod.
ČTU jen stále přihlíží, x let zkoumá "analýzu relevantních trhů" monopol mobilních služeb...a říká hmm, tady "asi" nefunguje tržní prostředí, ws... ale, žádná akce....smutné/legrační...vyberte si.
A takhle to u nás v ČR funguje, vítejte.