Vlákno názorů k článku
Český T-Mobile poslal matce do Německa celý loňský zisk 5,6 miliardy korun od anonym - Češi mají bohužel tendence jiné, než jaké popisujete...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 8. 2020 18:16

    bez přezdívky

    Češi mají bohužel tendence jiné, než jaké popisujete - obvykle čekají za málo peněz hodně muziky. A také mají špatnou paměť, když už zapomněli, jak před XX roky volali z jedné telefonní budky na celém sídlišti a potom z mobilů, kde platili i příchozí hovory, následované o chlup lepším GSM, kde byl signál jenom ve velkých městech a minutová tarifikace někde kolem 10 Kč při polovičních platech, než jsou dnes...

    T-Mobile investoval poměrně hodně a pokud jde o zisk, tak i kdyby zůstal zde, tak vám to lepší služby rozhodně nezaručí, stačí se podívat na O2, které i přes "zisky doma" funguje v podstatě stejně. Nalít do něčeho X krát víc peněz neznamená, že se služba stejně tak X krát zlepší.

  • 4. 8. 2020 15:04

    jinejmuf

    Tak třeba přehled o čerpání dat a volných sms/minut, vyúčtování, dokupování datových balíčků apod. Některé (ale ne všechny) tyhle služby lze teda kontrolovat přes ten jejich spyware do mobilu, pokud si tím někdo chce plnit mobil. Že nějakou službu nevyužíváte nebo neumíte využívat neznamená, že je v pořádku, když ji operátor provozuje diletantsky. Je to podobné, jako byste omlouval neschopnost prodejce vydat účtenku jen tím, že vy ji při nákupu dvou rohlíků stejně nepotřebujete.

    Ale když vám vyhovuje platit předražené tarify s mizernými parametry a svými penězi sponzorovat levné a kvalitní služby v zahraničí, dobře vám tak. Češi mají tyhle sebemrskačské tendence bohužel asi vrozené.

    Výpadek je něco jiného, než mizerná infrastruktura, do které se neinvestuje, protože zisky odplouvají do zahraničí. Sice nemám možnost porovnat s německým T-Mobilem, ale vážně pochybuju, že si tam někdo dovolí pravidelně na půl dne "plánovaně" vypínat celý zákaznický web s *** pseudovtipným komentářem, že "servery si musí odpočnout"...

  • 2. 8. 2020 23:01

    ...

    přitom virtualizaci a load balancing používají, že ty zase nevíš o čem mluvíš? Jak má virtualizace a load balancing vyřešit problém upgradu?

    Odstávky jsou z mého pohledu způsobeny zvolenými technologiemi, při upgradu ať už vnitřního SW nebo databází dochází k výpadku. V jejich infrastruktuře je spousty technologií a zajistit tam rolling upgrade není na pořadu dne. Udělat odstávkové okno, vklidu si vše nasadit, otestovat a pustit je pořád nejbezpečnější způsob jak řešit upgrade. Samotný web je špička ledovce.

    To nedávno byl pád diskového pole a chvilku jim trvalo ho obnovit, spíše bych se ptal, proč zvolili takhle naivní zálohování, ale to je jejich věc.

  • 2. 8. 2020 20:14

    bez přezdívky

    Jenom dotaz - co je na tom webu tak zajímavého, že se bez něho někdo neobejde? Jelikož mám také T-Mobile, tak z vlastní praxe mohu říct, že jsem na webu byl naposledy při založení účtu před pár roky a tím to skončilo.
    Výpadek služeb je samozřejmě nepříjemný, leč postihuje všechny operátory bez výjimky a je potřeba s tím počítat, že u home služby za home ceny nemůže člověk dostat nonstop zálohovanou business službu.

  • 2. 8. 2020 19:46

    jinejmuf

    Někteří zdejší diskutéři si myslí, že to není vyvádění peněz ven z ČR a že je to v pořádku... Nu, pokud je to v pořádku, tak asi nejste zákazníky T-Mobile. Jejich web dělají nejspíš nějací středoškoláci, neboť má minimálně jednou (zpravidla několikrát) měsíčně tzv. plánovanou údržbu, což znamená, že žádné online služby nefungují obvykle od 22 do 7 hodin. Hrát si na ostrém systému se u profíků nedělá. Virtualizace a load balancing je pro T-Mobile asi neznámý pojem. Tohle bych čekal u nějakého internetového providera v Boubínském pralese, ale ne od jednoho ze 3 operátorů v ČR. Nedávný rozpad infrastruktury a několikadenní neustále odkládané obnovování služeb je další ukázku toho, jak intenzivně do své infrastruktury "investují" a jak je spolehlivá...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).