Eri Internet všem novým i stávajícím zákazníkům zvedne odchozí rychlost, jakmile CETIN tyto nové profily uvolní.
Eri Internet jako jeden z mála poskytovatelů xDSL poskytuje ale i vlastní rychlostí profily ( 70 / 7 nebo 140 / 14 a nebo 200 / 20 Mbps) . Předchází tak omezení datových toků v síti CETIN , tj. nárazu zákazníka na fyzický strop linky.
Pro řízení a management sítě Eri je využívána vyspělá izraelská technologie od Allot communications ( https://www.eri.cz/dynamicka-optimalizace-provozu ).
Není ale tak zcela pravdou, že CETIN svým partnerům cenu nezvýší, protože velkoobchodní partner platí na (rozdíl od koncového zákazníka), kromě ceny za připojení a přístup k zákazníkovi prostřednictvím sítě CETIN i cenu za celkový datový tok v daném měsíci. Při zvýšení rychlosti pro koncového zákazníka se pak zvedne i tento datový tok dat a tudiž i cena pro velkoobchodního partnera. Ale jako PR to je dobrý ...
To je opravdu úžasné, že se veřejně hlásíte k tomu, že používáte izraelskou špehovací platformu Allot a s její pomocí skze Deep Packet Inspection řídíte datový provoz, což je přinejlepším na hraně evropské legislativy pro datovou neutralitu. Ostatně jeden ze tří českých mobilních operátorů se právě kvůli tomu Allotu zbavil. Vím to, pracoval jsem tam. I s Allotem.
To máte nějak špatně napsané, smysl má chránit zákazníka před marketingovým omezením linky! V čem by měla ochrana před fyzikálním omezením spočívat? V ochraně před utavením modemu?
Jestli vám jde o těch pár šušní za mírně navýšené pásmo, tak to si (nejen já) velice rád zaplatím, ale předpokládám, že mnohem větší problém bude na vaší straně s tím pásmem než na mojí s těma prachama.
Přesněji: Zákazník má možnost zkusit se trefit do jemněji, ale stále pevně rozděleného předpisu rychlosti s pevným(!) poměrem sem/tam. V důsledku když mám upload 7 Mbitů, tak bych si mohl vybrat 70/7, ale to mi stejně nikdo neprodá, takže nejspíš dostanu tarif, který se vejde do OBOU rychlostí dosahovaných mojí linkou, takže zpět nějakých 20/2 MBitů. A jsem tam, kde jsem byl.
Kdyby poskytovatelé nevymýšleli h*vadiny a dělali individuální smlouvy (klidně vedle těch tabulkových), do kterých uvedou dosahovanou rychlost, mnoho uživatelů by si polepšilo a využilo spoje naplno. Jenomže to je námaha, a do té se nikomu zjevně nechce.
Mimochodem všimněte si rozdělení služeb dle přednosti:
- web tv gold, ale gaming silver (4 z 5 pařanů doporučují);
- e-mail silver ale prázdný bronze (hlavně aby e-mail došel včas);
- proč je P2P extra?
- jak se rozezná šifrovaný voip či P2P?
Ten obrázek je myšlen vážně? Jestli ne, tak proč tam je? Každopádně bych něco takového jako operátor radši ani nevetiloval.