Vlákno názorů k článku
Čínská kola ofo zakořeňují v regionu. Do Prahy hledají šéfa, centrálu staví v Polsku od Jenda - > auto jsou uměle cca od 80 let...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 12. 2017 14:22

    Jenda (neregistrovaný)

    > auto jsou uměle cca od 80 let znevýhodněna a brutálně zdaněna

    Není to spíš odpovídající zpoplatnění negativních externalit a omezení konzumace vzácného (jak se překládá scarce?) zdroje (místa, vzduchu)? Nikdy jsem tam nebyl, ale z fotek a článků mi nepřijde, že by tam bylo nějaké minimum aut - spíš takové zdravé množství, které ještě nezpůsobuje extrémní problémy (na rozdíl např. od Prahy).

  • 18. 12. 2017 20:58

    Tomas Brno (neregistrovaný)

    Tak hlavně v té Kodani je to Potěmkinova vesnice. Tam to "cyklo" funguje jen proto, že ti lidi jinou možnost moc nemají. MHD je tam v horším stavu než u nás, auto jsou uměle cca od 80 let znevýhodněna a brutálně zdaněna jak při nákupu tak hlavně při provozu, tak lidi byli městem a úředníky donuceni postupně sednout na kola. Aspoň ten terén tam je relativně placatý. Za vše hovoří slova jednoho toho architekta, co na tom pracoval, řekl něco ve smyslu "prostě jsme to zkoušeli tak dlouho, než jsme lidem změnili myšlení"..... Komunisti hadra...

  • 18. 12. 2017 13:02

    XIII (neregistrovaný)

    Nejlepší sdílení kol měli v Kodani. Na zakázku postavené nezničitelné plečky s nekompatibilními náhradními díly, takže se nikomu nevyplatilo to ukrást nebo očesat. Strčila se do toho dvacka jako do nákupního košíku, jelo se kam se potřebovalo a tam se to píchlo do stojanu, aby vám dvacka zase vypadla. Jinak byla služba zdarma, údržbu zajišťovalo město. Kola byla zkrátka součástí městského mobiliáře.

    Jenže na tom se zřejmě nedalo nic nakrást, takže to nedávno zrušili a dneska tam mají kola s integrovanou elektronikou a za jízdu na nich se platí po minutách. :-P

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).