CNN prodloužila spolupráci s Primou na dalších pět let, řadí ji mezi nejlepší

30. 4. 2025

Sdílet

CNN Prima News - grafika od 18. února 2024 Autor: TV Prima

Mezinárodní zpravodajská stanice CNN prodloužila dohodu s televizí Prima na dalších pět let. Zástupci CNN International u příležitosti pátého výročí CNN Prima News označili spolupráci s Primou za jednu z nejlepších ze všech regionů, kam CNN poskytuje licenci na svou značku.

„Jsem moc rád, že jsme mohli vyjednávat o dalším období. Mohu oznámit, že se to podařilo a že máme dohodu na další pětileté období,“ prohlásil generální ředitel Primy Marek Singer na výroční konferenci v Praze.

„CNN Prima News začala vysílat před pěti lety v průběhu globální pandemie covidu. Navzdory okolnostem se ze CNN Prima News teď stal lídr na českém trhu, díky profesionálním hodnotám, etice, odhodlání a také obsahu, který produkuje,“ řekl Konstantinos Oikonomou, viceprezident CNN International pro licencování značky. „Máme po světě několik značkových partnerů a mohu rozhodně říct, že Prima patří k těm nejlepším,“ dodal.

„Nejde jenom o hodnoty, které reprezentují, ale také o pomoc, kterou nám poskytují na trhu, když něco potřebujeme. A také jde o kvalitu obsahu,“ zdůraznil zástupce CNN International a připomněl, že zpravodajská stanice využívá i materiály natočené Primou. 

„Jsme opravdu rádi, že jsme prodloužili licenci. Snad tady budeme za dalších pět, deset, patnáct let a oslavovat. Za všechny ze CNN International v New Yorku, Atlantě, Londýně, kolem světa, vám chci poděkovat za partnerství a především za přátelství. Je to významný milník a jsem si jistý, že nové milníky budeme oslavovat i blízké budoucnosti,“ popřál Primě Konstantinos Oikonomou.

Generální ředitel Primy Marek Singer zároveň představil vývoj sledovanosti CNN Prima News od začátku vysílání v květnu 2020. V roce 2020 měla průměrný celodenní podíl na trhu 0,44 % diváků starších 15 let. Další rok se její podíl zvýšil na 0,93 %, poté na 1,75 % v roce 2022, následovalo zvýšení na 1,91 % v roce 2023. Loni už průměrný celodenní podíl dosahoval 1,94 %. Letošní průměrná sledovanost za období od začátku roku do 19. dubna byla 2,36 %.

Televize Prima tvrdí, že má nyní díky kombinaci návštěvnosti svého internetového portálu a televizní sledovanosti vyšší zásah než ČT24. „Naše multiplatforma naplnila očekávání tím, že máme kombinaci televize a online. Mluvíme k lidem způsobem, jaký chtějí, protože někdo chce konzumovat zpravodajství v televizi, někdo v onlinu, většina v obou, a my nabízíme všechny tyto možnosti,“ dodal Marek Singer.

ČT24 je podle údajů ATO/Nielsen silnější v televizním vysílání. V březnu 2025 byla její průměrná celodenní sledovanost 4,63 % diváků starších 15 let. CNN Prima News měla ve stejném měsíci průměrnou sledovanost 2,44 %. 

Na webu a sociálních sítích je naopak silnější CNN Prima News. V březnu byl podle dat Netmonitoru její web šestým nejnavštěvovanějším zpravodajským portálem na českém internetu. Navštívilo ho 2,7 milionu reálných uživatelů. Web ČT24 byl ve stejném období až na 17. pozici mezi zpravodajskými portály s 922 tisíci reálných uživatelů.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).