Nakoupil jsem na ebay a zaplatil přes paypal stroj za cca 50000kč. Čínan ho nikdy nedodal jen zfejkoval tracking po číně. Vrácení pěnez bylo přes paypal hotové téměř instatně. Jediné co mne štvalo že bez kurzového rozdílu a poplatku. Ale pořád to bylo cca 97% částky
Z více jak 1000 obchodů na ebay jsem vracení peněz použil cca 20-30x vždy v pohodě a rychle. Díky paypalu jsem nepřišel cca o 80k-100k kč
Naopak z více jak 10 žádostí o refund na banggood a aliexpress mi nebylo vyhověno ani jednou. Takže gratuluji všem hejtrům paypalu za úříznutí si větve pod sebou. Pro paypal je kupující bůh, pro karetní společnosti jste otrok.
3. 10. 2020, 11:05 editováno autorem komentáře
Tak to v mém případě je to přesně naopak, s eBay před lety vždy neskutečné problémy doložit, že mi poslali z Číny něco jiného nebo padělek, na AliExpress byly většinou disputes úspěšné (ale je pravda, že v jednotkách případů je zamítli s tím, že bych musel doložit něco specifického resp. poslat zboží zpět), asi závisí na přípravě a legitimnosti požadavku. A pak je také samozřejmě třeba si dispute hlídat, protože prodejce dává protinávrh řešení a většinou dá "No return+No refund" tj. $0, a když se to neodmítne, tak samozřejmě automaticky jeho návrh akceptujete (a notifikace o tom nechodí).
Mám podobnou zkušenost. Adobe při objednání ročního předplatného zvrtalo vyúčtování DPH - strhli mi částku s DPH a nevyfakturovali jej. Oprava dokladu prý není možná, musím stornovat nákup. Vrátili ale jen částku bez DPH a pak už mě jen přehazovali od jednoho Inda k druhému, každý si to anglicky nechal celé vysvětlit a nic nevyřešil. Nakonec jsem poslal reklamaci k PayPal s vysvětlením situace, za pár dní jsem měl peníze zpátky.