Je to problematické, třeba v pondělí jsem řešil to, že jsem si objednal učebnice Japonštiny ve Švýcarsku, část jich neměli skladem, tak je objednali na moji adresu v Česku. Takže údaje na balíku neodpovídaly objednávce a ani nemohly a neshodovaly se s částkou co jsem zaplatil PayPalem, dokonce i měna byla odlišná… vážně netuším, jak tohle půjde vysvětlit ve formuláři.
jestli jsem to dobře pochopil, tak by měli zprovoznit nějaké elektronické celní prohlášení, aby to šlo online i bez pošty. Problém je v tom, že se tam mají povinně vyplnit údaje, které jako adresát nemusím mít k dispozici, nebo bude na balíku něco jiného než udává odesílatel.
Na druhou stranu, nechat poslat 0,5$ položku s poštovnym zdarma na adresu našich představitelů by mohla být zajímavá forma masového protestu.
Zrovna v pondělí jsem byl odbavit zásilku z Japonska, Celníci údajně počítají s tím, že od 1.7. bude přísný systém, ale nikdo neví, jaký, protože metodika není hotová a předaná poště, a vzhledem k tomu, že ani teď nestíhají, tak jsem vážně zvědavý, jak si užijí s malými zásilkami... a jsem zvědavý, jestli za každou zásilku si Pošta vynutí výpalně za (ne)zastupování.
Na druhou stranu si myslím, že velcí hráči by neměli mít problém spolupracovat s logistickými centry v Evropě, hromadně dovézt a distribuovat až zde i s daněmi.