No to kritérium je také vtipné, účastnici museli do 2021 pokrýt LTE 100 % koridorů s tím, že pro splnění se počítala dostupnost 80 % v měřených bodech (WTF?!).
Máme tady 4 koridory, GSM je podle měření pokryto ve 100 % od všech tří operátorů. LTE mají všichni nad 90 % (až na TMO u Přerova), VF dokonce je nad 96 %.
Bohužel nikdo neřešil kvalitu, takže sítě vykazují vysoký jitter a velkou fragmentaci, koncové zařízení není schopno se přihlásit než mu zase signál spadne nebo se změní BTS. Dva naši opetároři to tak udělali úmyslně, resp. úmyslně to neudělali pro lidi, ale pouze pro měření. Máš tedy dlouhé úseky, kde ti telefon signál nechytne, ač máš úsek formálně pokryt signálem.
Teď zase vyždímou stát o náklady navíc, aby udělali to, co už se od nich čekalo. Ač bych to do ČTÚ neřekl, tak tentokrát si kvalitu chce ověřovat, na druhou stranu za to bude přímo platit.
On je problém především v tom, že ty hlavní tratě vedou v podstatě málo obydlenými oblastmi a navíc mezi kopci. A jak na potvoru jde o liniové stavby, zatímco pokrytí signálem se řeší pro plochy.
Takže na pokrytí takové trati potřebujete poměrně dost buněk, přičemž po většinu času je tam prázdno, aby tam naráz vlítlo několik stovek telefonů v celkem dobře stíněné krabici a pár přijímačů na vnější straně vozu. Navíc je ten vlak v dost rychlém pohybu, signál se bere chvíli zprava, chvíli zleva, podle zatáček na trati, a poměrně rychle tu buňku opustí. To prostě není vůbec vhodné pro běžná řešení.
Tohle si opravdu koleduje o extra přístup, vhodný pro železnici, ale naopak nevhodný pro běžné telefonování - a tedy ekonomicky nezajímavý, ba nesmyslný pro běžného operátora.
Nemohu s Vámi souhlasit, v případě že se to komerčním společnostem nevyplatí neměl by do toho stát cpát své prostředky.
V tomto případě to je ostuda mobilních operátorů že nejsou schopni zajistit signál ve vlacích a tratích. V aukcích kmitočtů se zavázali že budou mít pokryté celé území čr. Pokud vlakové soupravy tlumí jejich signál mají se sami přičinit pro řešení této situace, a čtu by je k tomu měl tlačit už třeba tím že umožní sestavení smlouvy ve které budou platit českým drahám za to že jim umožní nainstalovat potřebný hardware do vlakových souprav, jako je to u jiných stacionárních vysílačů a další techniky které se řídí nájmem. Nevidím důvod proč by měl stát operátory podporovat ještě tímto způsobem. stačí že zde máme oligopol a nekonkurenční prostředí se kterým čtu nic nedělá, respektive snaží se vykonávat takovou regulaci aby mohl vykázat činnost ale nic se nemuselo změnit.
Ve vlaku je již teď k dispozici wi-fi a těch pár hodin to bez služeb operátorů přežiji. Prostředky by se měly použít smysluplněji.
Kdyz muj pribuzny dostal na krusnohorske magistrale infarkt, museli lide ktery jej nasli bezet 3km do kopce, aby se pripojili do nemecke site, a mohli mu zavolat zachranku.
Ne, signal ve vlacich opravdu nijak zajimavy neni, a uz vubec ne data. To je ciste komercni aktivita at uz OPu nebo provozovatelu tech vlaku, at se dohodnou mezi sebou.
nejsou tvoje, už ne, jsou společné a pokud o to má část společnosti zájem, je to legitimní.
To ale nebylo pro 5G. Jednalo se o pokrytí části koridorů, teď ale chtějí vysokorychlostní internet a poptávají vše od pokrytí tratí až po zařízení uvnitř vlaků.
To jak je důležitý signál ve vlaku zjistíš až kvůli poruše, spadlému stromu či jiné překážce uvízneš s vlakem uprostřed polí a nemáš signál abys komukoliv zavolal.
Ono se bez signalu ve vlaku neda zit? Tak proc bych to mel JA dotovat? Protoze stat zadne penize nema. To jsou MOJE penize.
Nehlede na to, ze stat muze povinost pokryti nejakou urovni signalu, nikoli papirovym pseoudvypoctem, dat do podminek prideleni licenci. Coz mimo jine dal, a ani jeden z OPu to nikdy nesplnil, takze jim davno ty frekvence mel stat prostrednicvim CTU odebrat.
Jenze to by CTU nesmela byt pobocka placena prave temi OPy ze?
ne, nejde. Pokud něco tržně nedává smysl, většinou se do toho komerční společnosti nehoní, pak je odpovědnost státu, aby teda to nějak zaplatil sám.
Dotace tady byly odjakživa, stát buď něco provozuje sám (či přes státní společnosti), nechá udělat na klíč a v soutěžích si objednává údržbu nebo poskytne společnosti pobídku/protiplnění (=dotace), aby danou službu/realizaci udělala sama.
Drtivá většina veřejných služeb funguje na principu dotací. To že si tady v posledních letech někteří politici udělali komapaň proti dotacím a spousta lidí jim na to skáče nic nemění na tom, že to je běžný nástroj v tržním hospodářství, fungují v USA, Japonsku nebo i v Číně.
Můžeme se bavit max. o tom, jestli jsou nějaké dotace špatně nastavené, mají špatnou výši, ale hanit dotace obecně nedává smysl. Jak jinak by tohle mě stát řešit? Udělat vlastního operátora a ten by zajistil fungování? Špatné pokrytí tratí tady existuje od počátku, ač nějaké snahy přesvědčit operátory byly, nikam moc to nevede. Stát teď nabízí peněžní spoluúčast operátorům, pokud pokrytí zajistí, to je prostě legitimní nástroj.