A proč jsem o to ukončení asi tak požádal, ha? No samozřejmě proto, že jsem si předem zjistil, že když to takto udělám, tak na 99% se někdo z O2 ozve a nabídne něco zajímavějšího. Voják se stará, voják má! :-)
Mně je úplně jedno, na co tady kdo upozorňuje, protože to je každého čistě osobní názor a nikoliv nějaká závazná pravda, podle které by se měli ostatní řídit. Třeba mně osobně stav na zdejším mobilním trhu nevadí, prostě se mu dokážu přizpůsobit a obstarat si jak po stránce parametrů, tak i cenově vyhovující nabídku. A ze svého okolí také neznám nikoho, kdo by si nějak výrazně stěžoval, prakticky všichni mají tarify od hlavních operátorů se slevou, případně ceníkové ceny typu Tescomobile za 399 Kč měsíčně (neomezené volání a SMS, plus 18 GB dat a poukázka na 50 Kč na nákup v Tesco), což je také vyhovující. Hlavně nefňukat a umět se postarat sám.
21. 5. 2025, 14:15 editováno autorem komentáře
tys ale přece nic nevyjednal, vedle píšeš, že jsi požádal o ukončení a oni ti sami zavolali a nabídli slevu.
Máš dost sobecký přístup, ostatní tady upozorňují, že tenhle netransparentní systém vyhovuje jen operátorům a ty tady oponuješ, že to je v pořádku, protože jsi měl štěstí na dobrou cenu a to ti stačí. No proč by ne, ale pak to negeneralizuj.
Tak si to užívej a furt nebreč, že si někdo jiný dokáže něco vyjednat. Já jsem spokojený s tím, že mám prakticky všechno neomezeně (a k hlavní SIM mám ještě druhou gratis pro O2 Connect) a nemusím jak pako pořád sledovat, kolik jsem provolal minut a jakou mám spotřebu dat, prostě z těchto ptákovin a virtuálů už jsem vyrostl :D
Jedinej skuhral jste tu vy, pane :-) A teda moje naklady na ty me dve SIMky u toho virtuala jsou v souctu min nez ta vase tretina za jeden telefon. A bez toho, abych se musel s nekym dohadovat a hrat hru oprenou o "vyhrozovani", ze odejdu - stacilo behem chvile naklikat dle mych potreb a s cenou, ktera je pro me potreby adekvatni.
Ale kdepak, ty domněnko. Vznik virtuálů se datuje do doby, kdy tady byly ceny poměrně vysoké a byl tlak to změnit, a tak se na MPO (ČTÚ) uvažovalo buď o regulaci cen, anebo o alternativě, že se do sítí hlavních mobilních operátorů pustí virtuálové s představou, jak tito něco změní. Pochopitelně se ale nestalo vůbec nic, protože hlavní mobilní operátoři s tím vydrbali a udělali si v předstihu virtuály svoje (Blesk, Kaktus), čímž se vlk (tedy ČTÚ) nažral a koza zůstala celá.
Podobná utopie byla v případě alternativních dodavatelů energií, kde zase v pozadí stálo rozhodnutí tuším EK, která měla pocit, že je potřeba nějak tlačit na ceny - samozřejmě i zde to byla naprostá blamáž a výsledkem mimo jiné třeba krach BE.
Náklady pro operátora nikoho zajímat nemusí a pokud jde třeba o můj čas při vyjednávání, tak ten je prakticky roven nule, protože jsem si vloni vzal oficiální tarif od O2 (objednaný přes web), což byla akce "Neo+ Bronzový za 0 Kč" (neomezené volání a SMS, plus 12 GB dat a s možností až 5x měsíčně čerpat data neomezeně) na takřka tři měsíce, těsně před skončením této akce jsem poslal do O2 SMS "STOP", abych tarif zrušil, přičemž obratem zavolal někdo z O2 a nabídl možnost pokračování za 599 Kč měsíčně s tím, že bych měl Neo+ Stříbrný (neomezené volání a SMS, plus data rychlostí 10 Mbps s možností až 5x měsíčně na rychlost neomezenou) a v kombinaci s Air Bank ještě -300 Kč, na což jsem kývl a tím bylo vše dojednáno. U virtuála bych nic takového nezískal ani při největší snaze.
Vyjednavat o cenach sluzbeb v radu nizkych stokorun znamena neprimerene casove naklady pro me a financni pro operatora, jit k virtualovi, ktery nabidne lepsi cenu bez dohadovani, je jasna volba (a je otazka, zda u podobnych malych tarifu vubec existuje ochota k nejakemu vyjednavani ze strany operatora) . U nejakych neomezenych tarifu a podobne, to muze byt jinak, ale to treba neni muj pripad a dost mozna to neni ani pripad Dannyho zalozni SIMkarty.
20. 5. 2025, 12:11 editováno autorem komentáře
A proč bych to neměl akceptovat? Na rozdíl od mnoha jiných si dobře vzpomínám, jak jsem měl výplatu 5000 Kč a za mobilní telefonii (tedy jenom paušál + volání + SMS) vysolil měsíčně 1000 Kč. Dneska je výplata 10x větší a telefon 3x levnější, a to jsou v tom i mobilní data. Fakt nevím, proč mají Čecháčci potřebu soustavně skuhrat nad vším a nic jim není po chuti? Jsem si na 100% jistý, že i kdyby neomezený paušál stál dneska stovku, tak se zase najde tuna brblalů, co si budou stěžovat, jak je to drahý :D
nebo je to tvůj problém, že takové chování akceptuješ :-)
Dnes ty operátoři houfně dávají časově omezené zvýhodnění, doby kdy jsi dostal doživotní tarify jsou ta tam. Dokonce i VF mi po mnoha letech prostě vypověděl výhodný paušál s návrhem přejít na 10x dražší. Nevím, jestli tvoje řešení podpultových netransparentních nabídek je správné řešení.
Jediný důvod vzniku virtuálů je ten, aby se vytvářel dojem, že je tady nějaká konkurence. Je to úplně totéž, co v případě všemožných alternativních dodavatelů energií, což jsou také jenom zcela zbytečné mezičlánky, protože hlavní poskytovatelé mají úplně v pohodě kapacity na to, aby celý trh obsloužili sami - a to stejné je v případě mobilních operátorů, kteří opravdu nepotřebují nějaké virtuály, aby jim prodávali služby. A naopak továrna nemá zdroje na to, aby svoje produkty prodávala na celém trhu sama, takže je dodává do velkoobchodů. Tady zjevně mícháš hrušky s jablky z naprosté neznalosti věci.
o virtuály očividně není na trhu "zájem", jinak by tady samozřejmě byli. To není můj názor, ale chápu takhle vyjádření APMS.
Velkoobchodní ceny nad těmi podpultovými je prostě zřejmá tržní nerovnováha a je politováníhodné, že politici se budou hádat o nesmyslech ve sněmovně místo, aby to vyřešili ať už úpravou legislativy nebo jiným nástrojem. Ten problém tady je 10, 15 let, to není věc jedné vlády.
ČTÚ nějaké snahy produktuje, ale jak vidíme pak při snaze to regulovat, tahá za kratší konec, škoda, že pan ministr Havlíček šel při poslední dražbě frekvenci na ruku operátorům a upravil podmínky tak, aby jim vyhovovaly a tenhle stav dál pokračoval.
"virtuál je v podstatě jenom jakýsi mezičlánek"
Bohužel jste v§bec nepochopil důvod existemnce virtuálů:
Produkce a prodej jsou dvě velmi odlišné dovednosti. Stejně tak jako továrna umí vyrábět, ale své produkty většinou sama neprodává na trhu, namísto toho je dodává do (velko)obchodu, protože ten prodávat umí.
Podobně telco operátor umí služby "vyrábět" (budovat síť a starat se o její funkčnost), tak virtuál služby té sítě umí prodat. Že si operátoři bačují obchod sami jen znamená, že zahrnuli dvě dovednosti pod jednu střechu, ale stále jde o dvě různé dovednosti.
Říká se tomu pracovní specializace.
Zde platí rčení "Proč chodit ke kováříčkovi, mohu-li ke kováři" neboli virtuál je v podstatě jenom jakýsi mezičlánek (mezi hlavním operátorem a koncovým uživatelem), který kasíruje provizi a v podstatě žádný užitek nepřináší. Výjimkou jsou virtuálové typu Odorik, kteří primárně poskytují telefonní služby na pevných linkách a ten mobil mají jenom jako doplněk (takže pro určitou skupinu lidí je toto spojení výhodné), případně poskytovatelé pevného netu jako je PODA, kteří mají mobilní služby hlavně pro svoje zákazníky, jenž chtějí mít všechno od jednoho dodavatele a na jednom vyúčtování. Ale jinak je smysl virtuálů prakticky nulový.
Docela mě zneklidňuje, že nikoho nezneklidňuje, jak síťoví operátoři za asistence ČTÚ zatočili s virtuálními operátory. Opět úřadoval "specifický český trh" - a opět je to jenom naše zodpovědnost...
Škoda.