 
Pokud si jako uživatel zjistím dostupnost, dostupnost je "max 250", a pak v dalším kroku nabízíte "nyní rychlost až 500!", tak je to matoucí, sorry jako.
Už několik lidí za mnou přišlo s dotazem, "jestli tedy ERI bonduje 2 x VDSL 250, nebo jak dělá tu pětistovku..."
Pokud chcete uživatelům nabízet vyšší rychlost za nižší cenu, klidně to dělejte, ale po rozkliknutí "nabídky pro danou lokalitu" nenabízejte vyšší rychlost, než je v lokalitě dostupná. Dnes například pro lokalitu s VDSL max. 100 Mbps nabízíte tyto služby:
Eri-VDSL2 Premium 100, AKCE 200 Mbit/s při platbě na 6 nebo 12 měs., 569,- Kč / měsíc
Eri-VDSL2 Premium 70, AKCE 140 Mbit/s při platbě na 6 nebo 12 měs., 499,- Kč / měsíc
Eri-VDSL2 Premium 56, AKCE 100 Mbit/s při platbě na 6 nebo 12 měs., 469,- Kč / měsíc
Eri-VDSL2 Premium 30, AKCE 56 Mbit/s při platbě na 6 nebo 12 měs., 429,- Kč / měsíc
Eri - VDSL Premium 20, AKCE 40 Mbit/s při platbě na 6 nebo 12 měs., 419,- Kč / měsíc
Nabídka by ale, aby nebyla matoucí, měla vypadat nějak takhle (příklad pro lokalitu, kde je max. VDSL 100):
Eri-VDSL2 Premium 100, 569,- Kč / měsíc
Eri-VDSL2 Premium 70, AKCE 100 Mbit/s při platbě na 6 nebo 12 měs., 499,- Kč / měsíc
Eri-VDSL2 Premium 56, AKCE 100 Mbit/s při platbě na 6 nebo 12 měs., 469,- Kč / měsíc
Eri-VDSL2 Premium 30, AKCE 56 Mbit/s při platbě na 6 nebo 12 měs., 429,- Kč / měsíc
Eri - VDSL Premium 20, AKCE 40 Mbit/s při platbě na 6 nebo 12 měs., 419,- Kč / měsíc
Že to vy jako matoucí nevidíte, to neznamená, že to matoucí není.
Přirovnání k Ferrari je nesmysl, smysluplnější přirovnání je, že si koupím motorku s maximální povolenou rychlostí 70 km/h, se kterou tudíž nesmím na dálnici, a vy ji budete prodávat jako motorku, se kterou můžu jezdit až 130 km/h (maximální povolená rychlost v ČR).
 
Uživatel si napřed ověří dostupnost připojení , tj. max. dostupnou rychlost a pak si podle toho objednává rychlost připojení. Normální je, že si můžu objednat co tam je technicky možné, tj. snad pochopí každý.
To je podobné, jak by jste si koupil Ferrari a pak jej reklamoval, že na D1 nemůžete fyzicky dosáhnout rychlosti 300 km/hod. U nás si navíc napřed ověříte a nebo se prostě zeptáte na telefon, jaká rychlost je max. dostupná na vaší adrese a pak si objednáte poloviční rychlost za nižší cenu a budete mít rychlost dvojnásobnou , tu, které je v lokalitě dostupná. Podmínkou je aktuálně půlroční nebo roční platba.
Takže pokud např. je dostupných 100 Mbps, objednáte 50 Mbps a budete mít 100 Mbps napořád resp. po dobu, kdy budete platit půlročně nebo ročně.
Co je na tom matoucí, opravdu nevím. Vše jasně deklarujeme ještě před uzavřením smlouvy - objednávky, na rozdíl, od velké trojky, kde kolikrát ani žádnou objednávku ani smlouvu nevidíte, a uzavíráte smlouvu po telefonu bez email komunikace a přes SMS.
 
Cely vynalez s garantovanymi rychlostmi je podle me opet ukazka dobreho umyslu nejakeho urednika, ktery ale neprisel moc do kontaktu s realitou.
Co znamena garantovana rychlost internetu? Na seznam? Na Google? Na Baidu? Do Nigerie? Ten termin proste u decentralizovane celosvetove site nedava smysl.
Pokud chteji chranit spotrebitele "pred reklamstinou", podle me by bohate stacilo stanovit maximalni vypovedni lhutu na 30 dni a zakazat uzavirani smluv na dobu urcitou. Tim by si kazdy mohl realnou sluzbu vyzkouset a prakticky beztrestne vypovedet a zmenit poskytovatele v pripade nespokojenosti. Mozna by trochu stoupli poplatky za zrizeni sluzby, ale vyrazne by klesla motivace poskytovatelu uvadet nerealne rychlosti. Opatreni bya le melo byt asi opravdu jen pro spotrebitele, podnikajici subjekty at si mezi sebou domluvi podminky jake chteji..u tech lze ocekavat odber drazsich sluzeb s vyssimi naklady na zrizeni, kde ma smlouva na dobu urcitou nejaky smysl pro rozlozeni nakladu.
 
No, mozna uvadite spravne rychlosti podle OOP, ale porad matete zakazniky textem "navyseni rychlosti". Napriklad:
"""
Eri-VDSL3 Premium 250, AKCE 500 Mbit/s při platbě na 6 nebo 12 měs.
AKCE: Únor 2021
Navýšení rychlosti (download i upload) připojení až na 500 Mbps při zvolení půlroční nebo roční frekvence plateb.
"""
To vse na adrese, kde je dostupne max. VDSL 250 Mbps.
Jasne, mailovali jsme si o tom, zakaznik si ma objednat pomalejsi sluzbu a pak dostane dvojnasobek (v tomhle pripade by si mel objednat stovku a dostal by 200, nebo objednat 150 a dostal by 250, ale je to vazne hodne matouci. Nerozumim, proc to nechcete zmenit, soucasna textace nabidky jasne zavani klamaním spotrebitele.
 
Samozřejmě velká trojka není jediná co toto nařízení dodržuje. Např. u Českého bezdrátu to je nastavený dle OOP/ ČTU a na rozdíl od velké trojky operátorů se požadované informace zákazníci dozví v popisu služby na první stránce A4 a ještě to je uvedeno tučně.
Navíc je nastavený i výpočet slev z měsíční ceny při dosažení nižší než inzerované resp. max. rychlosti připojení.
Bohužel ten pronájem koncového zařízení musíme řešit skoro denně, kdy zákazníci např. chtějí ukončit smlouvu u O2 a musí doplatit až 48 měsíců po 99 Kč/měs. a to ještě před tím než změní poskytovatele připojení. Přitom to samé koncové zařízení mohou u nás pořídit za méně jak 1/3 takového doplatku za pronájem....
Proto to zde uvádíme, aby jsme zákazníky na takové jednání velkých operátorů i touto cestou upozornili .
 
Velká trojka má týmy právníků, kteří zase vymyslí jak to napsat, aby to zákazníka neodradilo a přitom bylo vše pořádně zašité ve všeobecných nebo obchodních podmínkách na "10 straně", kde už to nikdo normální nedočte...
ČTU má dobrý úmysl, bohužel to většinou odnesou ti menší operátoři, kteří ty týmy právníků nemají.
Je to obdobné jako možnost pro zákazníka po 3 měsících dát výpověď smlouvy u poskytování telekomunikačních služeb. Velká trojka opět vymyslela jak na to, prostě zákazníkovi nabídnou výhodný pronájem koncového zařízení např. za 99 Kč/měs. na 48 měsíců a ikdyž zákazník skončí dříve než za 48 měsíců, tak ten pronájem musí doplatit. Jak je to možné? No protože pronájem byť telekomunikačního zařízení nepatří dle ČTU do poskytování telekomunikačních služeb, takže se na to 3 měsíční klauzule nevztahuje.
ČTU si udělalo čárku, jak to dobře vymyslelo a velká trojka to vesele takto obchází. No a menší operátor nemá na to, aby zadotoval koncové zařízení např. u 10 000 koncových zákazníků a pak po nich chtěl 3 násobek skutečné ceny zařízení za pronájem, protože na to nemá prostě cash flow a peníze na týmy právníků.
A tak tu žijeme a je nám dobře...
 
Já jsem připojený s parametry "jak nejlíp to jde". Není stanovený žádný limit, jede to "co technologie dovolí a dráty snesou". Asi to bude tím, že můj "poskytovatel připojení" není klasický ISP - a pevně doufám, že tohle pravidlo na něj nikdy nikdo nebude uplatňovat!
A druhý operátor sice má nastavené nějaké parametry připojení, ale technicky nejsem schopen se dostat ani na desetinu té rychlosti - a rozhodně nebudu trvat na tom, že "s tím mají něco udělat"; jsem rád, že to tam vůbec takhle dobře funguje.