To by mě opravdu zajímalo, co chce MPO s ČTÚ obnovovat. To zní jako by v těch vlacích už někdy něco fungovalo.. Jestli to náhodou spíš není modernizace pokrytí součásti železničního koridoru - vlakové soupravy, než obnova. No aspoň je vidět kde se vytrácí esence semantiky v chápání obsahu těchto zbytečných orgánů.
Mě spíš fascinuje jiná konotace. Jak se snaží něco udělat s pokrytím železničních koridorů orgán státní správy, který dal jako jednu z podmínek 4G licencí pokrytí železničních a silničních koridorů do roku 2020. Máme tu rok 2025 a milí operátoři i nadále neplní svou povinnost ustanovenou ve frekvenčním přídělu, protože železniční koridory jednoduše nejsou vykryty tak, jak stanovovala licence. Považovat za vykrytí to, že půjdu po kolejích na koridoru a budu mít signál OK je nechutný alibismus. A ejhle přiskoší jejich poskok ČTÚ a už do rozvoje toho, co mělo být součástí plnění podmínek, začíná dotovat.
By mě zajímalo, jak to dělají soudruzi v Číně, kde sedíte ve vlaku Shanghaj - Peking, který to mrksá 360km/h a mrká na vás po celou cestu plná na 5G, nemluvě o koridoru do Wu-Chanu, nebo Shen-Zhenu, který se kroutí podél každého kopce, nebo jím prosviští tunelem a náš reliéf připomíná spíše letenskou pláň a stejně pořád 5G. O nic jiné to není ani v Sapsanu s Pítěru do Moskvy a dále na Krym.
Jó, vlastně jsem zapoměl, oni tam mají ty nebezpečné výrobce HW..
Za to v NY nebo Bostonu za tu datovou bídu může asi Putin! když si v Central parku nepodíváte ani na video na Youtube, tak si vlastně řikáte, jaká je ta Česká kotlina hi-tech oblast.
Až vystrčíte hlavu z tý naší hodnotový Evropy, teprve pochopíte, že si tu jenom obnovujeme tak maximálně skanzen.
Expert zjevne prehlednul drobny nepodstatny detail, ze tam to stoji na pico bunkach primo ve vlaku. Ono je jaksi jednodussi mit ty pasazery zafixovane na jedouci BTS a resit handover jedouciho celku, nez resit handover stovek individualnich pristroju, ze? :-)
Danny:
Vůl zůstane volem a pařez pařezem. Já jsem, na rozdíl od tebe, elektrotechniku studoval a o tom, jak mobily technicky fungují, vím mnohem víc, než ty. (ono ostatně platí, že jakékoli kladné číslo je vždy větší, než nula.) Takže se přestaň ztrapňovat hlásáním hovězin, i když v tom jsi naprostá jednička, a doplň si vzdělání. A nepleť si ekonomická pravidla s fyzikálními zákony. Že magoři, jako ty, nevědí, kam dotace poslat, protože vědí jen to, co jim nakváká pár lobbistů, není u nás, ani v EU, nic nového. Katastrofa je v tom, že o technických věcech rozhoduje pár ekoteroristů a humanitních nedovzdělanců.
No mozna byste se do ty skoly vratit mel :-) Protoze sireni signalu ve volnem prostoru je jedna vec a jeho prostup do kolejoveho vozidla (kde resite i jine nez elektrotechnicke problemy, treba nejakou tepelnou izolaci) proste problematicky bude. Proto ty "experte" se mj. pouzivaji pokovena okna... ktere maji vyborne tepelne izolacni vlastnosti, no ale taky trosku vic brani prostupu signalu do vozidla, ze? :-)
A dopravce zajima prave spise ta tepelna uspora nez to, jestli se vam nejaky mobilni signal dostane do vozu. Celkem pochopitelne, jeho ulohou je vozit lidi. Ano, muze tu byt motivace zajistit i dalsi sluzby, ale to se vam taky klidne muze stat, ze pujde o veci priplatkove. Pro priklad nemusime behat daleko, treba wifi na palube letadel zadarmo nemate, ze? ;-)
A ekonomika o technickych vecech taky rozhoduje, at se vam to libi nebo ne. Protoze holt v tom beznem zivote jaksi nemate neomezene mnozstvi penez na to, abyste zrealizoval super-idealni reseni. Prakticky zivot je vzdy o nejakem kompromisu.
"ne ČTÚ"
Tady bych si dovolil nesouhlasit. Jelikoz jak to zaznelo, soucasti pridelu bylo prave pokryti zeleznic. Ovsem CTU nema nic dotovat, CTU ma pokutovat (v miliardach) a odebirat licence.
A ono by se jako zazrakem ukazalo, ze behem par tydnu by co km trate byla nova BTS.
Byt i tak nevim k cemu, tedy vlastne vim, ono kdyz standarni sekera CD a spol je minimalne hodina, tak je treba se pritom neustalem zpozdeni necim zabavit ... treba zapalenim te soupravy, nebo cumenim na youtube.
Kdybyste umel cist poradne, tak to nedotuje CTU, ale jde o dotacni program zastreseny EU. Na CTU tuhle cast MPO jen delegovalo...
ČTÚ mělo vypálit po operátorech a pod hrozbou odebrání oprávnění k využívání kmitočtů po nich vyžadovat plnění licence.. Jaký dotace??? Sakra, byla to podmínka licence na kmitočty! Místo toho tam teď sedí ten ruměnej dědek, kterýmu po zádech vylez i Ondřej Malý za pomocí Kuby, právě proto, že klientelismus ČTÚ už nebylo možné dále skrývat za neschopnost Dvořákovy party.. Nic se nezměnilo, mobilní operátoři si i nadále hýčkaj svýho jánošíka a ten se stará, aby to bylo v pohodě. Danny drž se svýho kopyta, starej se o svý hejblátka ve VShostingu a nepruď.
Nic vam nebrani tam nastoupit a zacit sve teorie uvadet do praxe. Ale to byste rychle zjistil, ze ta vase dojmologie se zas tak snadno neuplatnuje, ze to s temi paragrafy kolem tak jednoduche neni. A rozhodne byste pak neustal neprijemny fakt posmechu, ze jste palil slepyma a do vzduchu :-) No my vime, ze vy jste neschopny mamlas, co sam krom blbych kecu nic nedokazal.