Jasně, aktivity se pojmenovávají jenom podle toho, čehož už jsme dosáhli, nikdy ne podle toho, čeho chceme dosáhnout. Takže organizace BESIP (BEzpečnost SIlničního Provozu) vznikla proto, že na silnicích je super bezpečno; Jobs.cz je určen pro zaměstnané a nikdo tam nehledá práci; Linka bezpečí je určená pro to, abyste měl kam zavolat, když se cítíte v bezpečí; Měsíc knihy byl určený pro lidi, kteří mají moc knih; takové ty knihy Tajemství úspěchu a Miliardářem snadno a rychle jsou určené pro ty, kteří už jsou úspěšní a miliardáři…
Já mám k těmhle aktivitám jen jednu výtku: absolutně špatný název. Pokud budujete značku nebo se snažíte ovlivnit své zákazníky, tak budete vědět, že nezáleží jen na tom co říkáte, ale i jak to říkáte. Všimněte si všech těch hesel "Simply clever", "Když jí miluješ, není co řešit", "I banku můžete mít rádi" atd.
No a tady? Heslo: "Bezpečný internet!"
To je absolutně špatně, protože internet nebyl, není a nebude bezpečný. To heslo lidem ale podsouvá, že bezpečný je. Přitom samotná iniciativa je správně: říká lidem, že internet bezpečný není. Tak proč heslem tvrdí opak? Chyběli v hodinách psychologie?
Navíc se mi líbí "safer internet". To je heslo jako "bezpečnější nůž" nebo "bezpečnější oheň". A v lidech to vyvolává přesně ten opačný dojem, než by mělo: že internet je den ode dne bezpečnější. Není! Lidé se musí sami chovat obezřetně. Říkat lidem, že je tu iniciativa "Safer internet" je jako říkat jim, že někdo jiný dělá internet bezpečnějším. Jasně, je to jen název. Ale drtivá většina lidí uvidí jen ten název a nikdy nebude zkoumat, co vlastně ta iniciativa dělá a radí.
Takže mrknu do svodky, tam svítí "safer internet" a hned vedle "bezpečný internet cz" a tak si říkám: výborně, už si nemusím dávat takový pozor. To je fajn, že to někdo řeší za mne.